Mit råd vil også være, at du skal vælge noget der interesserer dig og gør dig glad. Så kommer motivationen af sig selv. Jeg er selv civil ingeniør inden for IT. Hvert fag jeg tog, drejede jeg altid over på, hvordan jeg kunne bruge det til et eventuelt it produkt/startup. Det var en god motivation, og det hjalp sikkert nogen ekstra karakterer op i nogen af fagene.
|
Hey trådestarter.. (har ikke læst hele tråden igennem- men prøver)
Udannelsesmæssigt har jeg lavet virklig meget research på de største og fleste ehvervsleder i dansk ervherv.. Mange af disse administrerende direktør, CEO's og andre leder/direktør stillinger har en Cand.Merc eller Cand.Oecon.. Fritz Shur er nok det bedste eksempel jeg kan give dig, han er alt det du skriver i dit indlæg. og har en Cand.merc (eherversøkonomisk uddannelse) og er nu idag den mest magtfulde forretingsmand i DK, det vildt hvad han har præsteret og opnået og de forbinnelser han har....
Så hvis du vil ha en uddannelse hvor du vil opnår succses så er Økonomiske rettet uddannelse vejen frem, da de fleste topbosser og generalt leder har sådan en..
Dansk Erhvev.dk har lavet en liste over uddannelse med størst lederchancer:
http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Documents/2013%20bilag/Lederes-uddannelse.pdf
Med hensyn til IT-uddannelser, lads sige datalog, så ja med sådan en kan du også opnå meget HVIS du arbejder selvstændigt, f.eks. laver noget meget succsesfuldt: Apps, portaler, services -> (intragram, facebook, ask.dk, tumblr.) osv..
Men gør op med dig selv, vil du være evhervsleder/forretingsmand og lign. eller sigter du efter IT brancen..
Jeg kan personligt ikke selv vælge om jeg skal læse datalogi på uni, eller økonomi.. Begge uddannelser er næsten garenteret en god karrierer HVIS man arbejder og sigter efter det istedet for at læne sig tilbage og sige "jah så har jeg den uddannelse."