Hej Amino'er Jeg skal prøve at gøre det kort: Til stiftelse kan man indskyde enten 80.000kr i kontanter eller ikke-kontanter til en værdi af 80.000kr. Men vil det sige, at jeg kan købe en avanceret webshop af et webbureau til 80.000kr og automatisk værdiansættes webshoppen til de 80.000 kr som så kan bruges som "egenkapital" istedet for reelle kontanter? Hvis ovenstående fald er korrekt antaget, kan man i realiteten "købe" en webshop af sin kommende partner for 80.000 kr., stifte ApS'et med Webshoppen i egenkapitalen og lade partneren købe sig ind i ApS'et for selvsamme 80.000 kr, som man betalte for webshoppen. Resultatet er at man har stiftet ApS'et med 0 kr i egenkapital og blot udført et arbejde man alligevel havde udført sammen. Håber en snu ræv kan give et svar eller en eventuel lignende løsning(selvfølgelig kun af lovlig karakter) På forhånd tak |
MAOlesen:Hej Amino'er
Jeg skal prøve at gøre det kort: Til stiftelse kan man indskyde enten 80.000kr i kontanter eller ikke-kontanter til en værdi af 80.000kr. Men vil det sige, at jeg kan købe en avanceret webshop af et webbureau til 80.000kr og automatisk værdiansættes webshoppen til de 80.000 kr som så kan bruges som "egenkapital" istedet for reelle kontanter?
Hvis ovenstående fald er korrekt antaget, kan man i realiteten "købe" en webshop af sin kommende partner for 80.000 kr., stifte ApS'et med Webshoppen i egenkapitalen og lade partneren købe sig ind i ApS'et for selvsamme 80.000 kr, som man betalte for webshoppen. Resultatet er at man har stiftet ApS'et med 0 kr i egenkapital og blot udført et arbejde man alligevel havde udført sammen.
Håber en snu ræv kan give et svar eller en eventuel lignende løsning(selvfølgelig kun af lovlig karakter)
På forhånd tak
Ikke forstået!
Pointen er vel, at webshoppen stadig er ejet af selskabet, så der er reelt indskudt kr. 80.000.
Ingen problemer...
Tonny