Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at skrive direkte til en kunde, der har fravalgt nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja, som overskriften siger, så vil jeg gerne vide, om det er lovligt tilladt at skrive en uopfordret mail direkte (dvs ikke et bredt nyhedsbrev) til en af mine kunder, som har købt hos mig tidligere, men som har fravagt muligheden for at modtage nyhedsbrev.

Jeg vil nemlig gerne følge op på salget med en personlig rabatkode til kundens næste køb.

Må man i så fald også gøre lidt reklame for nye varer i butikken i samme mail eller skrider det så over en grænse, som nærmer sig nyhedsbrevet?

Mvh
Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Når kunden har sagt nej tak i forbindelse med købet, er det ikke tilladt. se:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=140282#Kap3

§6 Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Send et brev eller ring til kunden i stedet for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18

som Karsten korrekt svarer NEJ Smile Når man fraskriver sig nyhedsbrev svarer det til 0 stilning og der må slet ikke sendes uopfordrede mails. Jeg ville tro risikoen for spam anmeldelse steg ved det, da kunden jo er opmærksom.

Kunden har ved frameldelsen også sagt nej til rabatkoder, ekstra tilbud og alt. Du må ringe til kunden - optage og gemme når du får OK til at sende en rabatkode - eller du må lægge den i et B-brev til kunden. Du kan også overveje at få den rabatkode med ud med din faktura som jo ofte går per elektronisk til kunden, så kunderne allerede der har koden for rabat til næste køb, du må jo godt sende fakturaen som har med selv købsafviklingen at gøre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:19

Tak for svarene. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)