Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma - CVR nr. og momsregistrering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg og min tvillingesøster har en madblog og får i den forbindelse tilbud fra forskellige producenter om reklame, som vi får penge for. Derudover kører vi selv reklamer på hjemmesiden. Vi har i den forbindelse tænkt på at oprette en I/S virksomhed, til vores indkomst, med en konto, hvorpå der kun er overskud (altså kun de indgående beløber). Vi vil selvfølgelig løbende bruge af pengene, og har fundet frem til at vi når året er omme skal betale 25 % skat af overskudet ved virksomhedsskatteordningen. Vi regner ikke med at komme op at tjene 50.000 kr. pr. år, og tænker derfor at vi ikke skal momsregistrere!? Problemet er at da vi i går prøvede at oprette virksomheden vil den ikke blive godkendt, da vi sætter "nej" til at være momsregistrerede, skal man være det? Derudover har vi problemer med hvilken virksomhedsbranche vi skal angive.

Vi håber i kan hjælpe!

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

TwinFood:
Vi har i den forbindelse tænkt på at oprette en I/S virksomhed
Selv om I er søskende og nære venner så lad være - i alle fald uden at få en advokat til at oprette en aftale mellem jer. I/S med solidarisk personlig hæftelse kan være besværligt uden en aftale

TwinFood:
Vi vil selvfølgelig løbende bruge af pengene, og har fundet frem til at vi når året er omme skal betale 25 % skat af overskudet ved virksomhedsskatteordningen.
Det lyder lidt misforstået - VSO er netop baseret overordnet på at lade penge stå i alle fald en væsentlig del. LÆS DETTE LINK OM VSO 

TwinFood:
Vi regner ikke med at komme op at tjene 50.000 kr. pr. år, og tænker derfor at vi ikke skal momsregistrere!?

I skal være sikre på det med ikke over 50 t på 12 lbd måneder da en overskridelse udløser moms af det hele, også det der lå før registrering + bod på samme beløb LÆS EVT HER HVIS INTERESSE  

TwinFood:
Problemet er at da vi i går prøvede at oprette virksomheden vil den ikke blive godkendt, da vi sætter "nej" til at være momsregistrerede, skal man være det?

Hvad skulle årsagen egentlig overhovedet være til at registrere hvis I føler jeg sikre på at være under 50 t per 12 lbd måneder? og VSO virker så også som et kæmpe overkill - det er kræver ofte revisor og hvad ved jeg. Enten kør uden registrering, Se HER OM UDEN REGISTRERING hvor I kan læse både om hvad i må og hvad i skal føre af regnskab og hvordan i skal betale skat, uden at registrere.

I skal kunne registrere uden at registrere moms - det findes jo i mange brancher, måske det er jeres branche valg som jo også oplagt kræver moms der stopper jer - og godt da for det, for i må knageme ikke bare sådan lige registrere et I/S til jer, uden at ha sat jer ind i en masse omkring det, for det giver jer jo bare en masse administration og ny type selvangivelse + momsangivelser og hvad ved jeg

Jer erkender - det var mange links, men I er nødt til at sætte jer ind i de ting, inden i bare registrer jer. Synes I så stadigt, at det er godt at blive en virksomhed, så er det bare på med krum hals, men er det et I/S så få lavet en aftale der regulerer alt om jeres samarbejde, hvem der må bruge hvilke penge og hvordan den ene kommer ud igen osv.

Held og lykke med det i alle fald.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:46

Tusind tak for dit svar så hurtigt!

Vi siger mange tak for dine links og får dem lige læst igennem!!

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Hej twinfood

Også søskende har det med at blive sagligt eller usagligt uenige og den situation er mere 

kompleks at løse hvis I er et I/S og næsten uanset hvor præcise og klare konflikthåndteringsaftaler  I indbygger i jeres I/S-aftale.

I selskabsform, hvad enten I vælger ApS, P/S, S.m.b.a, A.m.b.a., K/S, er der regler bygget på lovgivning og/eller retspraksis, der letter en vanskelig konflikt imellem jer.

Da langt største parten af retspraksis om I/Ser vedrører hæftelsesproblemer ved ophør eller

insolvens, vil den praktiske løsning ofte være skifteretsbehandling og opløsning af jeres

interessentskab.

Dyr og dårlig løsning og ingen fælles juleaftner i mands eller kvindes minde... 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)