Hej aminoer. Hvordan laver jeg 2 ansættelser i mit enkeltmandsfirma som kun skal vare 1 måned + udbetaling af løn og alt det der.. |
et ansættelsesbevis til hver om at de er ansat til at udføre xxxx fra den x/x til y/y med en forventet daglig arbejdstid på (evt ca) xx timer til en samlet pris af xxxxx kr som udbetales ved ansættelses afslutning
Der skal betales ind til feriepenge og ATP og det bør kunne ske ved brug af e-indkomst eller bedre letløn i skat.dk men det er længe jeg selv har brugt det system. mig bekendt kan det håndtere ferie og atp - regn ca 15% oven i til alt det løseligt
Alternativt er danløn men der tager oprettelse jo lidt kræfter - men så er det nemt og så har I det - for kun 15 kr per løn og intet i oprettelse ud over arbejdet (udprinte netsaftale som banken underskriver og sender videre)
I skal også ha en erhvervsskade forsikring på dem - den kan I tegne i alle selskaber, og forklar at det er for 1 måned og x timer og den og den type arbejde.
Ja - helt enkelt er det ikke - men som du beskriver det, er der ingen vej uden om hvis alt skal gå rigtigt til - vælger du honorarløn og indberetter som bidragspligtig B indkomst gruppe 05 hos skat - vil du kunne hænge på deres evt manglende skattebetaling til sin tid
Det er jo kun lidt drilsk første gang - derefter er det så let som intet