Står og er ved at åbne en webshop e-business på nettet. Men er lige kommet i tvivl om jeg skal gå den ene vej eller den anden vej...
Jeg kommer til at formidle salg mellem A og B ( kunden " a" som køber i webshoppen mine leverandørers "b" produkter )
Men er kommet i tvivl om jeg skal lave en webshop for kunderne som kan købe diverse produkter fra 500-50000 kr.
Mit spørgsmål lyder på :
1. Kan man sælge produkter på nettet i webshoppen som koster fra 500-50000kr ? Vil folk shoppe for så høje beløb i DK?
Eller
2. Skal man sælge som formidler dvs som autobutler.dk og agera.dk koncept. Hvor man modtager 3 tilbud og websitet tager en Cut af salget.
Skal lige siges at jeg også tager et Cut i webshoppen eller det andet koncept som nævnt. Men ved bare ikke lige nu hvilken løsning jeg skal gå videre med?!
Men jeg tænker mest på webshop modellen , dog måske ved at høje beløb betales først som Max kr.5000.- køb og kan kunden lide produkt osv betaler de mere og færdiggøre købet. Eller at alle produkter som er dyre, kun koster feks kr.995.- ved start købet og så færdiggøre de købet senere ved via klarna koncept ( dog anden og bedre udbyder en klarna ). Men måske bliver konventeringsraten høj og flere køber, hvis dyre ting kun Max koster kr.5000.- eller kr.995.- ved først køb.
Så hvad tænker i?
Tror i man får et bedre salg via en webshop eller som et formidler/autobutler koncept?
Hvad kan folk bedst lide og hvor køber de mest og nemmest?