Nu er det med CVR nr. lidt mere end bare at ansøge og så bare der ud af.
Super svar hele vejen Kasper .- Alene at få værgetilladelse for 2 15 årige der skal ha begge forældre til at påtages sig deres forretningsansvar frem til de blir 18 er en besværlig vej - men MULIG - Det er vigtigt i det mindste at ha forberedt alt andet inden man laver et I/S som 15 årig OG et I/S skal han en I/S aftale der regulerer alt, ellers er de to gutter uden at sejle på en armeret sømine med lunten tændt
Er i sikre på i vil starte sammen? Kender i hinanden godt nok? Hvad skal der ske hvis i bliver "uvenner"? Hvor godt kan i stole på hinanden? Hvilket emne drejer det sig om? Kan det betale sig at være to?
En ven og jeg startede vores første virksomhed sammen da vi var omkring 14 år gamle. Min vens far var elektriker og kunne købe netværkskabel på rulle som han foreslog at vi klippede ud i mindre kabler og solgte. Det var startskuddet. Vi investerede hele 200 kr i en crimptang (til at montere stik på kablerne), et par hundrede kroner for en rulle med 100 meter kabel på samt nogle løse stik. Min ven kunne finde ud af simpel HTML og javascript, og med det fik han bikset en lille webshop på benene (det var i jubii-tiden, hvor alt ikke var så avanceret og fancy). Så gik vi ellers igang med at klippe kabler ud på bestilling.
Jeg ved egentlig ikke helt hvor jeg vil hen med historien, andet end at sige, at det bare handler om at komme igang, og så tage det praktiske hen ad vejen. Man kan starte et firma op for selv små penge.