Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tablets - virker de?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk

Står i den situation, at jeg skal have fat i 1-3 stk. tablets.

En ven fortalte, at der findes adskillige tabletsmærker i Kina bl.a. Garmei, som vi ikke kender til i Europa, hvilke skulle være samme standard som herhjemme og noget billigere. Efter at have søgt lidt på nettet er de fleste problemer med disse udenlandske tablets, at der ikke er dansk ordbog i dem, hvilke åbenbart nemt kan downloades fra nettet til den enkelte model. Jeg skal selv igennem Kina på en rundrejse og har i den forbindelse nogle spørgsmål til jer:

1. Kan den bruges i DK?

2. Hvad kræver det at anvende den i DK?

3. Er det rigigt, at man nemt kan hente og installere dansk ordbog mv. på den herhjemme?

4. Er der andet ved sådan et køb, som man skal tage hensyn til?

5. Er nettet lige så hurtigt og skarpt som ved en dansk tablet?

Hvis nogen af jer har prøvet et lignende køb indenfor rum tid og har erfaring med disse, så vil jeg gerne høre fra dig/jer.

Endeligt skal det siges, at anbefaler I nogle mærker, så må det gerne være modeller, hvor der IKKE skal laves alt for mange hardcore tekniske omstillinger for at tilpasse den til vores marked.

Mange tak for svar.

Ladahl

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 03:39

Hej Ladahl

Ligesom ved indkøb af alt andet hardware er vel modspørgsmålet - hvad skal det bruges til? Skal dine unger lege med disse tablets, eller skal de bruges til din forretning? Er det noget som dit levebrød afhænger af, eller ej?

Hvis det er dit levebrød, så hvorfor risikere at købe noget potentielt inkompatibelt "crap"? Du har måske sparet lidt på indkøbet, men du skal måske bruge oceaner af tid på at få hardwaren til at virke. 

Lad mig give dig et andet eksempel. Her er en screendump af fordelingen af mobile enheder på min hjemmeside de seneste 12 måneder:

Som du kan se er det enormt mange af mine kunder som bruger en iPad for at se min hjemmeside, For mig er det derfor meget vigtigt at jeg kontrollerer at min hjemmeside virker og ser godt ud på en iPad. Så nytter det ikke noget at jeg ved at min hjemmeside virker på en eller anden kineser tablet. Men ikke aner om hjemmesiden virker på en iPad.

Ipad er den dominerede tablet i Danmark. Køb en iPad hvis du skal vide hvordan dine kunder ser din forretning.

De bedste hilsener

Bengt

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 04:13

Husk at de bruger et andet strømstik end i Danmark og der er ingen garanti at hente hvis de går i stykker. Tvivler også på at du kan sætte et dansk simkort i, da vi har et anderledes mobilnet i Danmark end i Kina.

Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 109
Fra  Neslo Skrevet kl. 08:20

Hej

Jeg har selv både købt og videre solgt nogle tablets fra Kina, og de har fungeret udmærket. Men vær opmærksom på om den tablet som du køber, har adgang til Google Play.   

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:30

Ladahl:

1. Kan den bruges i DK?

2. Hvad kræver det at anvende den i DK?

3. Er det rigigt, at man nemt kan hente og installere dansk ordbog mv. på den herhjemme?

4. Er der andet ved sådan et køb, som man skal tage hensyn til?

5. Er nettet lige så hurtigt og skarpt som ved en dansk tablet

Jeg har ca 10 tablets, lad os generelt sige at

1: De fleste tablets ikke kan opgraderes til den nyeste Android version, selv samsung halter bagefter

2: Typisk er billige tablets udstykket med elendige skærme

3: Billige kina tablets  er lavet... billligt

Er det Android vi taler om skal du gå efter Google Nexus, hader at sige det, men det er det eneste valg der er det rigtige hvis du skal have noget der altid virker, kan opgraderes, skærmen er ikke så god som på f.eks Samsung 6810 (Super HD Amoled) som er den bedste skærm der findes mht. lysstyrke og strømforbrug (holder 15 timer mod Nexus 7 kun ca 10). Samsung 6810 er bare ikke med den nyeste Android og den kommer sikkert en heller....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)