Min virksomhed har lejemål i en gammel fredet ejendom i København og nu skal den ene facade restaureres, hvilket betyder at man fjerner ca. halvdelen af muren (40-60cm) fra fundamentet og ca. 1½m op (vi var igennem en tilsvarende omgang forrige sommer). Jeg har ca. 30m kontor der vender ud mod den facade som skal restaureres. Arbejdsproccesen består i at nedbryde muren med noget enormt larmende værktøj, som står og hamrer ind i væggen der hvor vi mine medarbejder arbejder - og denne del af arbejdet forventes at tage en måneds tid. Herefter skal der opmures igen og pudses op - hvilket selvfølgelig ikke larmer noget videre. Det var en enorm belastende periode sidste gang (det larmer helt enormt) og jeg kunne godt tænke mig at kunne påvirke processen denne gang, f.eks. ved at bestemme hvor mange timer der må larmes dagligt og i hvilket tidsrum. Så mit spørgsmål er hvilke rettigheder har jeg som lejer? Har vi f.eks. ret til erstatning, genhusning, findes der en maks. grænse for hvor meget larm der må være? /Arco |
Åh nej, udsigt til en larmende sommer
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)