Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomains Webedit - Bedste CMS-løsning søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har efterhånden søgt og ledt, ledt lidt mere for derefter at søge lidt igen, og nu har jeg altså brug for lidt prof. hjælp herinde fra :-)

Det drejer sig om et CMS-system (hvilket som helst) som jeg skal bruge til at få stablet et par hjemmesider på banen med.

Først kan jeg fortælle jer, at jeg har prøvet Dandomains Webedit - selve programmet var idéelt, og passede lige til mig, men desværre koder den jo i frames, hvilket bevirker at der er mange ting, der ikke vil som jeg, når jeg nu er vant til selv at formaterer websider med CSS. For lige at slå det fast, er det Dandomains layout-muligheder jeg godt kan lide. Det er simpelt og overskueligt at stable ens helt eget design på banen på nul komma fem. Det er derfor/altså ikke et system der tvinger en til at lave sit design ud fra skabeloner eller lignende - glimrende i mine øjne :-)

Men i hvert fald så kiggede jeg videre på nettet, og jeg har ikke fundet noget CMS system, udover Dandomains, der bare kan smides på en internetadresse og så er man igang. De fleste systemer er systemer, hvor at man selv skal uploade filer og mapper - fx som typo3. Disse gratise programmer kan ikke helt det samme som Dandomains Webedit til 100kr månedligt. Men spænd nu hjelmen (som i skriver når man taster brugernavn eller kodeord forkert) for nu kommer der et par spørgsmål:

1. Kender i andre lignende programmer (ala Dandomains Webedit). Jeg har kigget lidt på scannet, men det er lidt halvdyrt sys jeg. Det jeg søger er altså et CMS-system, hvor man enten betaler for det månedligt eller hvor man kan købe sig rettigheden til at bruge det ubegrænset til en fornuftig pris. Joomla bryder jeg mig ikke om.

2. Er der nogen der har erfaring og kendskab til typo3. Jeg har lige installeret det, men jeg er ikke en ørn til det. Er der nogen der kan fortælle mig om Typo3's reklameskilt må fjernes eller ikke? Og om det er muligt, ligesom ved Dandomain, at starte helt forfra med sin hjemmesiden, således at man selv, med nogle funktioner, kan opbygge siden præcist som man ønsker den. (man skal måske have prøvet Dandomain for at forstå hvad jeg mener)

3. Hvad kan i anbefale mig? Hvad gør jeg lige nu? Jeg mangler et CMS-værktøj, og står på helt bar bund. Det eneste nyttige jeg indtil videre har fundet er Dandomains Webedit, og det irriterer mig grusomt at det eneste programmet kan kode i, er "frames-kodning". Der er mange ulemper ved det, såsom at scrolle eller linke til en framesside, så jeg håber at der er nogen der kan lede mig hen, til et lidt bedre sted, med et lidt bedre cms-system, og en lidt bedre måde at kode på. Gratise programmer er MÅSKE også gode nok - men der skal være mindst lige så mange funktioner, som hos Dandomain, for at det kan tilpasse sig mine behov. Det skal lige siges, at CMS-værktøjet skal bruges til, at lave hjemmesider til andre folk med. Derfor skal det bruges mange gange :-)

På forhånd tak - alle besvarelser modtages med kyshånd :D

Mvh. Jowii

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:44
En af de oplagte er Google Pages, som også forefindes til egne domæner som Google Apps for Domains. Du kan ændre mange ting, men ikke alt, og du kan slet ikke lægge egne server-side scripts ind.

Typo3 er en ordentlig mundfuld at komme igang med - men hvis du henvender dig til et firma, der hoster det hele for dig, så du selv slipper for teknikken, så er det et stærkt værktøj.

Men uanset hvad, så kommer valget af CMS løsning altid an på, hvad du skal bruge det til - og det synes jeg ikke klart fremgår af dit indlæg.

Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 00:05

Altså jeg har installation og alt klaret angående Typo3.

Ja du har ret, hvilke funktioner har jeg behov for at have adgang til på det CMS-værktøj i skal hjælpe mig frem til.

Jeg kan kun sige at det skal kunne kode i CSS, eller HTML - altså hellere i tabeller end i frames - og css er self det bedste. Jeg kræver kun at der er en del hvor at jeg selv kan rette i koden, for jeg er selv vant til at kode det hele fra bunden af. Ellers er der ingen krav, ud over at det (helst) ikke skal være noget gratis værktøj hvor filer mapper mv skal uploades af en selv.

Jeg kan ikke sige så meget andet - hvis du spørger mig om noget, skal jeg nok svarer :-)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 06:57
Hvis jeg kigger strengt på, hvad du skriver, så kan google pages alt det, du ønsker, og det er gratis og hamrende nemt.

Men det er selvflg. baseret på, at du ikke har ønsker til plugins, programmering med scriptsprog, ønsker til menusystemer osv.

Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 11:00

Ok, kender du andet? Der må nemlig godt være åbne muligheder for, selv at indsætte ting, såsom menuer osv.

For at gøre det lidt nemmere kan du prøve at se min side jeg lavede med Dandomain - jeg er kommet til at rykke teksten (og ting på siden er bare test-ting, der kan fylde siden ud). http://520701.demo.webedit.dk/

DU kan sammenligne lidt dér - jeg ønsker bare at mit CMS værktøj kan lave noget tilsvarende, bare ikke i frames :-)

Jeg ved at jeg ikke er særlig målrettet, men jeg står på. lidt på bar bund - jeg prøver gerne alt hvad jeg får smidt i hovedet :-D

Men findes der andre programmer ala Dandomain - der kører med samme koncept: få et domæne med CMS-værktøj og du vil få CMS''en installeret på din side med det samme. Altså så man ikke selv skal uploade alverdens. Jeg kender nemlig kun Dandomain og Scannet der kører med sådan et lignende koncept. Men der må da findes mere? Det skal lige siges at jeg ikke ønsker alt reklame - det være sig både banner, reklamelinks og fx som ved google pages at siden skal hedde www.minside.reklame.dk :-)

Tak for hjælpen indtil videre :-)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 20:26
Den side, du viser der, ville jeg helt klart lave i Google Pages. Det tager stort set ingen tid, og resultatet bliver normalt altid flot.

Du kan få Google Pages på dit eget domain, gratis, på http://google.com/a

Tilmeldt 9. Jun 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:04
Hej Jowii

Selv om jeg er i tvivl om, hvorvidt det lever op til dine krav, så vil jeg lige nævne minisite, som er ganske simpelt.

http://www.minisite.dk/ 
Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 11:20
Tak begge to.

Jeg har også fundet Wordpress, (wordpress.dk) så der er nok at tage fat i.

Endnu en gang tak.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:01

Hvis det er fordi du har svært ved at installere joomla og de andre CMS systemer, at du vil betale i måneden for det... så kan du jo i stedet købe et webhotel, hvor der er et "cpanel" installeret... (tror vist det har noget med linux inst at gøre)... men der kan du ved et klik med musen installere typo3, joomla og alle de andre CMS... selv webshops som OsCommerce er som regel også inkluderet... og wordpress (som dog i sig selv er det nemmeste at installere EVER)...

Webhotel der udbyder den slags er fx. www.danmarks.nu  ... og den slags er der sikkert mange af derude i webspace...

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:10

opensourcecms.com kan du se og afprøve mange forskellige cms systemer.

Og ja der findes hostingfirmaer der tilbyder dig nemme måder at installere forskellige cms på dit webhotel. Jeg har personligt erfaring med servage.net, hvor man kan installere mange forskellige cms (inkl. drupal, joomla! og typo3) med blot få klik.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)