Brand i underboens lejlighed resulterede i at vi blev genhuset.... lejligheden og inventar blev røgskadet, og er det stadigvæk... den skal mindst males nu, måske skal gulvene lægges om...
nu er spørgsmålet om vi overhovedet er bundet af den kontrakt???
Kan vi bede om at få både forudbetalt leje samt hele depositum (ilat 6 mdr) tilbage betalt?
Grunden er et brud med kæresten... stress..uoverstemmelser...lynnedslag.. egentlig behøves du jo ikke reflektere over hvorfor?? Men tak fordi du læste min tråd :-)
Grunden er et brud med kæresten... stress..uoverstemmelser...lynnedslag.. egentlig behøves du jo ikke reflektere over hvorfor?? Men tak fordi du læste min tråd :-)
Jeg har brug for svar fra en jurist..
Så kontakt sådan en. Dette er et åbent forum for iværksættere.
Jeg har brug for svar fra en jurist..
Du mener ikke i alvor at du kan komme med en forklaring som der ikke må stilles spørgsmål til, og så vente et godt svar. Dit svar her aner jeg ikke en gang om er sjov eller ej - men jeg er enig - er det en jurist du har brug for så få fat i en sådan eller LLO http://www.lejerneslo.dk/ du kan umuligt spørge som du gør - dette er et forum, ikke et juristsøgningsbureau - brud med kæresten f.eks. er givet ikke grundt til at bryde en lejekontrakt - og mon ikke det er force majeur og du er genhuset - så det er hvad det er - surt men kontrakten holder
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for jeres svar, jeg følger dette fora fordi jeg er iværksætter. At jeg vælger at stille dette spørgsmål her, er at jeg kan se at der tidligere er givet svar på private lejeforhold. Uanset hvad grunden skulle være til at en person vil ud af et lejeforhold, så er der omstændigheder v en brand. Og det er det jeg beder en jurist forholde sig til. Ikke at sørge for karma point til hurtige svar der vrisser ad mig.
Som jeg ser Henrik Koudahls henvisning til §17 i lejeloven så ser det OK ud med bortfald, men helt konkret og i forhold til der er genhuset ville jeg lige gå rundt enten om advokatvagten som jo er gratis og kan findes på nettet eller nok bedre, se om du lige skal ind i lejernes landsorg som jeg linkede til, de kan med sikkerhed løse den. Der sker dig jo heller ikke spor ved at høre udlejer, han kan jo ikke ændre loven, så måske han bare siger OK, og så er den løst
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER