Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brandfarlig kontrakt...hvad har jeg krav på?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtig hurtig Jurist hjælp!

Brand i underboens lejlighed resulterede i at vi blev genhuset.... lejligheden og inventar blev røgskadet, og er det stadigvæk... den skal mindst males nu, måske skal gulvene lægges om...

nu er spørgsmålet om vi overhovedet er bundet af den kontrakt???

Kan vi bede om at få både forudbetalt leje samt hele depositum (ilat 6 mdr) tilbage betalt?

taaaak!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:34

Hej,

Hvis du er blevet genhuset, så kan jeg ikke se, hvorfor du skulle have grund til at hæve kontrakten?

Jeg er ikke jurist, men jeg tror ikke at juraen giver dig grundlag for at hæve kontrakten.

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Grunden er et brud med kæresten... stress..uoverstemmelser...lynnedslag.. egentlig behøves du jo ikke reflektere over hvorfor?? Men tak fordi du læste min tråd :-)

Jeg har brug for svar fra en jurist.. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

supersonic:

Hej,

Grunden er et brud med kæresten... stress..uoverstemmelser...lynnedslag.. egentlig behøves du jo ikke reflektere over hvorfor?? Men tak fordi du læste min tråd :-)

Så kontakt sådan en. Dette er et åbent forum for iværksættere.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:57

Glemte lige.

Må jeg evt. foreslå http://www.familieadvokaten.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

supersonic:
nu er spørgsmålet om vi overhovedet er bundet af den kontrakt???

Prøv at kikke i lejelovens § 17.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:05

supersonic:
Grunden er et brud med kæresten

Jeg håber at du får et svar fra en jurist - men har svært ved at se ovennævnte som grundlag for at kunne hæve en kontrakt ....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

supersonic:

Du mener ikke i alvor at du kan komme med en forklaring som der ikke må stilles spørgsmål til, og så vente et godt svar. Dit svar her aner jeg ikke en gang om er sjov eller ej - men jeg er enig - er det en jurist du har brug for så få fat i en sådan eller LLO  http://www.lejerneslo.dk/ du kan umuligt spørge som du gør - dette er et forum, ikke et juristsøgningsbureau - brud med kæresten f.eks. er givet ikke grundt til at bryde en lejekontrakt - og mon ikke det er force majeur og du er genhuset - så det er hvad det er - surt men kontrakten holder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 07:53

Tak for jeres svar, jeg følger dette fora fordi jeg er iværksætter. At jeg vælger at stille dette spørgsmål her, er at jeg kan se at der tidligere er givet svar på private lejeforhold. Uanset hvad grunden skulle være til at en person vil ud af et lejeforhold, så er der omstændigheder v en brand. Og det er det jeg beder en jurist forholde sig til. Ikke at sørge for karma point til hurtige svar der vrisser ad mig.

God fredag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06

Som jeg ser Henrik Koudahls henvisning til §17 i lejeloven så ser det OK ud med bortfald, men helt konkret og i forhold til der er genhuset ville jeg lige gå rundt enten om advokatvagten som jo er gratis og kan findes på nettet eller nok bedre, se om du lige skal ind i lejernes landsorg som jeg linkede til, de kan med sikkerhed løse den. Der sker dig jo heller ikke spor ved at høre udlejer, han kan jo ikke ændre loven, så måske han bare siger OK, og så er den løst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)