Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisere regnskab for online-medlemsskaber - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er en nystartet virksomhed, som skal til at sælge forskellige online-medlemsskaber (fra 19kr for en uge til 129kr for 3 måneder) som fornys automatisk. Vi har kigget på Billy's Billing og ePay som henholdsvis regnskabsprogram og betalingsgateway.

Vi vil gerne have hele regnskabsprocessen automatiseret så meget som muligt, så vi ikke skal sidde og bogføre hver enkelt betaling manuelt. Men hvordan kan det helt konkret foregå?

Et eksempel: En bruger opretter et abonnement, betaler 49kr med kreditkort for en måneds medlemsskab (som automatisk fornys efter en måned), bruger får en kvittering og vi får en kvittering. Når dagen så er omme har vi måske 10 kvitteringer, 5 for oprettede medlemsskaber og 5 for fornyede medlemsskaber.

Kan vi så bare få vores system til at samle alle de kvitteringer i en PDF-fil og have det som bilag for den pågældende dag? Og hvordan kan vi så automatisk få det lagt over i Billy's Billing og få beregnet moms? Kort sagt: Hvordan får vi det hele til at snakke sammen, så der bliver mindst muligt manuelt arbejde hen ad vejen? På et tidspunkt skulle det jo gerne blive en profitabel forretning med mange transaktioner hver dag. 

Som I kan høre er vi lidt på bar bund omkring hvordan vi bedst muligt får automatiseret hele processen, så jeg håber I kan hjælpe os lidt på vej.

På forhånd tak,
Jesper 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan sagtens (jeres system) når penge bliver trukket sende en besked til BB om at der skal laves en faktura på det beløb til den person. Denne faktura kan så indgå automatisk i regnskabet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)