Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der mon mulighed i det?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg står desværre i den kedelige situation, at jeg er blevet opsagt fra mit arbejde og har kun min opsigelsesperiode tilbage nu. Men jeg tager det som, at nu åbner der sig nogle andre døre for at jeg måske kunne udleve min drøm om at blive iværksætter igen. 

Vi ved jo alle godt at man ikke kan leve som fuldtids iværksætter fra dag 1 af, og det er så derfor jeg har lidt spørgsmål.

Jeg vil helst ikke ind i dagpenge systemet, men jeg er heller ikke interesseret i at låne penge for at kunne betale mine faste udgifter så, hvad gør man når man godt vil igang med en virksomhed der jo også kræver noget tid.

Jeg ved godt at der findes mange jobs som sælger, mødebooker osv. på ren provision men lige pt. ville jeg hellere se om jeg kunne finde noget med en fast timeløn også fordi, at ved 100% provision ved jeg med mig selv, at der får jeg tilsidesat min kommende virksomhed pga. de dejlige provisioner lokker mere i nuet og jeg har nemlig sat mig for at jeg vil helst ikke arbejde mere end 20-25 timer om ugen, for at det ikke skal gå for meget ud over min drøm.

Så nu til mine egentlige spørgsmål. Smile

1. Tror I der ville være marked for at starte som selvstændig Sælger, mødebooker til en eller anden given timeløn?
Det jeg tænker er at firmaerne kan hyre mig x antal timer af gangen, og så får de jo for det første nogle effektive timer, hvor der ikke skal betales for frokost, rygepauser m.m. og de skal heller ikke tænke på løn, feriepenge pension eller for den sags skyld løn ved sygdom.

2. Jeg vil jo gøre det for en ok timeløn, så det kan betale sig for virksomhederne at hyre mig men, hvor meget skal det koste i timen?
Her skal jeg jo også tænke på, at jeg selv skal afholde feriepenge, pension m.m. Men de springer jo sådan set et led over, ved ikke at skulle igennem et callcenter eller telemarketingfirma.


3.  Så kommer det sværeste, hvor og hvordan markedsfører jeg det? Jeg har desværre ikke den store bankbog lige nu, da alt bliver sat ind til et kommende bryllup til efteråret. (Ja ikke lige det fedeste tidspunkt at blive opsagt på Sad )

Til dem der er nysgerrig i, hvad min baggrund for at gøre det er.

Jeg er oprindeligt uddannet inden for IT-branchen men efter jeg var selvstændig IT-konsulent fandt jeg ud af at salg facinerede mig meget mere, så har nu i ca. 13 år arbejdet med salg.  Jeg har været kørende sælger, booket mine egne møder, jeg har været butiksindehaver, hvor jeg selv tog rundt i europa og pressede nogle gode handler igennem. Jeg har arbejdet med telemarketing i de sidste år, hvor jeg har siddet som ben hård telefonsælger i et stort anerkendt firma.

Jeg er en rigtig dygtig sælger, der har en god telefonstemme og så får folk meget nemt tillid til mig da jeg bare er mig selv og ikke en eller anden SMART SÆLGER. 
Jeg kan også dokumentere mit gode salg, men mangler jo nogle gode referencer når jeg slår mig ned som selvstændig.

Alle gode råd modtages med kyshånd, for jeg vil bare klare mig selv indtil mit kommende projekt kommer til kaste lidt overskud af sig.
Jeg vil selvfølgelig også gerne have af vide, hvis det er alt for urealistisk på den måde, for så må jeg jo finde en plan B. Smile

På forhånd mange tak.

De bedste hilsner
G.Christensen 

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige hurtigt indskyde noget jeg lige har siddet og tænkt over, efter jeg havde postet det.


Selvom jeg sådan set er anonym her, så var det rigtigt svært for mig at skrive at jeg er blevet opsagt.
Der er faktisk ikke ret mange der ved det andet end lige den nærmeste familie. 

Men tror det gik lidt mere op for mig nu, efter jeg fik det ned på skrift.
Lad mig sige det sådan, at jeg føler mig endnu mere klar nu til nye eventyr ude i den store stygge verden. Big Smile

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej G,

Puha...jeg tror det blir en svær een, den du der har gang i.

Jeg vil ikke sige det IKKE kan lade sig gøre. Men timeløns ansat TM medarbejder?? Jeg ved ikke... Langt de fleste virksomheder som vil have lavet TM og Mødebooking, finder en TM virksomhed, og laver en No Cure - No Pay aftale. Dvs...de betaler pr. booket møde eller for opnået salg. Alt efter hvad opgaven er.

Jeg har tidligere arbejdet med faste "pakkepriser", så jeg kunne timelønne mine folk for deres mødebooking...det er min erfaring at kvaliteten ofte bliver ret så god af det. Men...langt langt de fleste virksomheder, vil idag kun betale for de møder de får... Så jeg tror den bliver svær.

Når det er sagt... Få lavet en hjemmeside, og RING ud, og sælg dig selv? ;)
Eller kontakt nogen af de virksomheder som søger TM herinde af og til...

Det at være ansat på REN provision, behøvs nu ikke at være rent af H til.... Vi har en god opgave til REN provision lige nu :)

Jesper

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa G. Øv noget lort. Når jeg læser hvad du kan og har oplevet, kan du kun være guld værd. teknisk baggrund og så oveni salg med mere. Dont you ever worry. Den virksomhed der ikke længere har brug for dig, smed lige guld på gulvet. Dejligt at du og dine nærmeste er på kant med virkeligheden. Dus (det betyder: Så), Gå i gang med at reorganisere jeres økonomi på hjemmefronten. CUT. Og jeg mener virkelig skær ned til et minimum. Kys konen lidt mere. Stå op lidt tidligere og logistik lidt bedre. Så er du ovenpå. Og så fra morgenstunden. Tag afsted med de andre. Gå på jobcenter, skriv ansøgninger, bomb os på Amino, spørg til alt muligt. Lige pludselig kommer der noget, der rammer. En åbning. som ansat eller en kanon ide, som du lige fik. Du skal ikke give det tid. Tid er vigtigt. Jo længere tid der går før end du kommer videre, des sværre bliver det. '

Men det jeg læste og mærkede, var heller ikke en åbning fra en "venter". Ventere går i hi. Og nu bliver det forår. Så det er ikke en option.

Du gjorde det rigtige. Du søgte herinde. Søg derude. Søg allevegne. Veel succes en welterusten!

 

Fra Fuglebjerg
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 23
Fra  DUC ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej G. Christensen

Jamen jeg syntes at det lyder spændende det du ville men ja jeg er nok ikke den rette at spørge om emnet, men jeg har et råd til dig, som du måske kunne starte på hvis det var.

kender til noget som søger selvstændige sælger/mødebooker! Men har ingen andelse om det er noget, men du kunne jo prøve at se om det var noget for dig. Det hedder renservice.nu De skulle efter sigende ha en hel del forskellige ting som de laver, men hvis det er så ring til Johnny tlf. 51675630 og snak med ham om mulighederne. Mener at man kan få 400kr pr møde man få hjem som mødebooker!

Håber at det hjælper, og held og lykke med bryllupet.

De bedste hilsner

Dennis / DUC ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vælger at svare ud fra min virksomhed. Lige pt. har jeg 3 sælgere. De kører alle 3 på freelance. Men det er altså en provisionsløsning.
For mindre firmaer vil mit bud være at det for dem er den bedste løsning, i henhold til økonomien.

Jeg er glad for den form for løsning ihvertfald.
Så hvis du ender med at vælge en provisionsløsning, så må du gerne ringe til mig og sælge dig selv.
Virksomheden beskæftiger sig med mobilen. Primært SMS-kommunikation, hvor der hele tiden sker nye ting. Der er stor fokus på at alt skal være så nemt for kunden som muligt. Og alt hvad der kan gøres automatisk, bliver gjort automatisk. 

Det var ihvertfald min mening :)

Hvis det har interesse er mine kontaktoplysninger:
Mail: info@lhmedia.dk
Mobil: 26 778 775 

- PS.: Jeg er ligeglad med hvor mange timer man arbejder og hvor det er fra, bare sælgeren er tilfreds!

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du vil finde det meget svært med din erfaring at skulle leve af at være mødebooker. Det er hårdt - det giver fjollede svar ofte og  - køberne er ofte som beskrevet bare ude efter no-cure no pay - og det du "sælger" er du ikke stor herre over selv, så det kan være til meget lav samlet pris.

Du vil kun ha noget med så få timer, at du kan starte selv samtidigt og det er så prioritet 1 - søg jobs - måske nogen der ligger uden for den almindelige arbejdstid - aften, nat, week-end er lettere at få og betales anstændigt. Du kan ikke være kræsen - og du må bestemt også tage det hvis noget heltids viser sig - så må du tage den derfra - og se om du kan skaffe økonomisk luft til at starte selv og i begyndelsen tjene ganske lidt. Du virker til at ha en masse balast og skal nok finde noget OG hold helt op med at være pinlig over at være opsagt. Det er IKKE din fejl, masser bliver opsagt - og masser bliver ansat - der er løbende udskiftning - så rank ryggen - findt et job - og det kan kræve tålmodighed, og ud fra det, se hvad der bydes af tid og økonomi til sideløbende at starte selv og til da, brug fritiden til at planlægge alt for din egen virksomhed, så HVIS du vil igang er du klar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op med gode og lange svar :-)
1000 tak skal I have.

Jeg var egentligt gået i seng men var nødt til lige at se om der var nogen der havde skrevet.

Jeg svarer jer lige i morgen, når jeg sidder ved computeren.

Sov godt når I kommer så langt. :-)

De bedste hilsner
G

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Kølbæk Jensen:

Hej G,

Puha...jeg tror det blir en svær een, den du der har gang i.

Jeg vil ikke sige det IKKE kan lade sig gøre. Men timeløns ansat TM medarbejder?? Jeg ved ikke... Langt de fleste virksomheder som vil have lavet TM og Mødebooking, finder en TM virksomhed, og laver en No Cure - No Pay aftale. Dvs...de betaler pr. booket møde eller for opnået salg. Alt efter hvad opgaven er.

Jeg har tidligere arbejdet med faste "pakkepriser", så jeg kunne timelønne mine folk for deres mødebooking...det er min erfaring at kvaliteten ofte bliver ret så god af det. Men...langt langt de fleste virksomheder, vil idag kun betale for de møder de får... Så jeg tror den bliver svær.

Når det er sagt... Få lavet en hjemmeside, og RING ud, og sælg dig selv? ;)
Eller kontakt nogen af de virksomheder som søger TM herinde af og til...

Det at være ansat på REN provision, behøvs nu ikke at være rent af H til.... Vi har en god opgave til REN provision lige nu :)

Jesper

Hej Jesper

Tak for dit lange svar Smile
Ja jeg ved godt firmaerne er mest interesseret i No Cure - No Pay modellen, men der er også mange der arbejder med en fast "lav" grundløn og så resten provision, og mit behøvede som sådan ikke at være 100% fast løn.
Men mere at jeg kan lave et budget over fremtiden. Lige nu er det jo den økonomiske sikkerhed jeg er mest interesseret i. Jeg vil meget hellere tjene mindre lige nu, for at have den sikkerhed i at vi kan betale de faste udgifter.  

Ja det koster måske x kroner for 10 timer, men så finder virksomheden jo også hurtigt ud af om det er noget de vil arbejde videre med.
Jeg ønsker jo kun tilfredse kunder, og derfor ved jeg at det vil være godt for firmaerne. Alt kan sælges!!! Wink 

Men ja må prøve at få lavet en hjemmeside og ellers holde øje med, hvad der rører sig derude.

DBH
G
 

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Louens:

Hejsa G. Øv noget lort. Når jeg læser hvad du kan og har oplevet, kan du kun være guld værd. teknisk baggrund og så oveni salg med mere. Dont you ever worry. Den virksomhed der ikke længere har brug for dig, smed lige guld på gulvet. Dejligt at du og dine nærmeste er på kant med virkeligheden. Dus (det betyder: Så), Gå i gang med at reorganisere jeres økonomi på hjemmefronten. CUT. Og jeg mener virkelig skær ned til et minimum. Kys konen lidt mere. Stå op lidt tidligere og logistik lidt bedre. Så er du ovenpå. Og så fra morgenstunden. Tag afsted med de andre. Gå på jobcenter, skriv ansøgninger, bomb os på Amino, spørg til alt muligt. Lige pludselig kommer der noget, der rammer. En åbning. som ansat eller en kanon ide, som du lige fik. Du skal ikke give det tid. Tid er vigtigt. Jo længere tid der går før end du kommer videre, des sværre bliver det. '

Men det jeg læste og mærkede, var heller ikke en åbning fra en "venter". Ventere går i hi. Og nu bliver det forår. Så det er ikke en option.

Du gjorde det rigtige. Du søgte herinde. Søg derude. Søg allevegne. Veel succes en welterusten!



Hej Frank

1000 tak for dit svar og din ros. Det var et rigtigt opmuntrende indlæg. Smile 
Men ja du har ret, jeg er ikke en venter og samme dag jeg fik opsigelsen gik jeg allerede i gang med at se, hvad fremtiden kunne bringe.
Havde jeg ikke fået opsigelsen, var jeg aldrig kommet i gang med mit kommende projekt.

 Men ja må bare søge efter alt, hvor jeg kan give en hånd og så håbe at jeg kan få mit eget op og køre forholdsvis hurtigt :)

DBH

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)