Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Binavn- Må jeg bruge en andens binavn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis der er en virksomhed som f.eks., lad os sige tre binavne udover det originale navn:
Firma 1 (Det originale navn)
Firma 2 (Binavn)
Firma 3 (Binavn)
Firma 4 (Binavn)

Er det så lovligt for mig at oprette en virksomhed med et af de navne som han har registreret som binavn?
Eller har han rettighed over navnet? Eks. Firma 2 (Binavn)

Med venlig hilsen
Anders

Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Har jeg ikke forklaret det godt nok?

Eller kender folk ikke svaret?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:21

Du må ikke markedsføre dig på en måde, så dit firma kan forveksles med konkurrenten, så generelt må svaret være nej.

Men der kan være særlige detaljer, som skjuler sig, fordi du spørger så teoretisk, som du gør.

Venlig hilsen

Hans 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26

Overordnet nej - binavne registreres netop for at undgå den slags. Ofte er et binavn et som en virksomhed har haft i brug til sig selv, gået sammen med andre - og bevaret det gamle som binavn, 

Du kan sikkert få mere præcist svar hvis du vover dig ud i at være konkret - f.eks. vil Novo ikke blive så glade hvis du tager deres binavne som netop afspejler brug idag og i høj grad de virksomhed som idag udgør Novo Nordisk - bare et par eksempler

Novo Industri A/S
Novo Terapeutisk Laboratorium A/S
Nordisk Gentofte A/S
Nordisk Insulinlaboratorium A/S

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:35

Cookie - John Hannover:
Overordnet nej - binavne registreres netop for at undgå den slags.

Nemlig, men der hvor trådstarter kan være lidt svær at forstå er i følgende situation:

Hansen har to virksomheder under samme cvr-nummer, Hansens bolcher og Hansens bageri.

Jeg har Kjers Kommunikation, men får den geniale idé, at jeg vil til at trille bolcher og bage kager.

Og så er det intet problem, at jeg laver bi-navnene Kjers bolcher og Kjers bageri.

(bortset fra, at jeg får lidt vanskeligere ved at holde vægten, og at fødevaremyndighederne nok skulle et smut forbi).

Venlig hilsen

Hans 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:01

Hej

Hvis man i forbindelse med registreringen af et firmanavn på webreg.dk, bruger et allerede eksisterende og registreret navn, så vil online-registreringen ved undersøgelsen afvise forsøget inden registreringen kan gennemføres.

Dette er dog ikke nok i forbindelse med firmanavne, idet mange firmanavne kan være registreret på andre måder, så derfor bør man foretage dybere undersøgelse af firmanavne inden valget træffes, eks. søgning på nettet, diverse opslagsværker som krak - de gule sider m.fl.

Tonny

Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 08:55

Hej,

Tak for jeres gode svar!!

I ønskes en god dag.

med venlig hilsen

anders

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)