jeg synes altså at du skal vente lidt med det, til du har flere penge at gøre godt med?
Hej Jane
Tak for dit råd. Og ja det kunne være rart at adskille job og privatliv. Jeg tror også drømmen om kontorlokalet må vente, til der er noget mere at komme med, som du så rigtigt skriver.
ØV og øv. Sikke en kedelig oplevelse. Hvad sker der for dem. Nå men godt at du styrer fremad og ikke ser tilbage på lidt modgang. Jeg håber at du får indfriet dine drømme og mål, og du skal helt sikkert nok finde på noget. Frank
at jeg ikke har kapitalen til at betale depositum og 3 mdr. husleje upfront, samt den høje månedlige husleje
Faste månedlige udgifter - tilmed i den høje ende - er efter min mening den største trussel for en nystartet virksomhed overhovedet.
Man kan skrue sit forbrug rigtig meget ned og klare sig på mange alternative måder, men en fast månedlig udgift, som ikke kan blive dækket ind af indtægter (i starten) har taget livet af rigtig mange projekter.
Så hvis man kan minimere udgifter til husleje, telefonabonnement, bredbånd, bil osv. så er man godt rustet til en lidt sej start og skal ikke bruge de første år til at fylde et minus på bankkontoen op.
Som jeg ser det er det en af de store styrker i din forretning at den er mobil, og ikke afhængig af fast infrastruktur. At holde omkostningerne nede (og specielt de faste omkostninger) er enhver virksomheds vigtigste opgaver. Og specielt for en nystartet virksomhed i disse tider.
Tak for dit svar. Ja, jeg er også kommet til den konklusion, at jeg må vente med at "påtage" mig yderligere udgifter, måske et lille års tid frem og se hvad fremtiden byder på . Hvor er det rart at man kan få nogle fornuftige indspark her på Amino!