Hej Amino! Jeg arbejder indenfor en branche hvor der lige er blevet vedtaget lovændring og derfor vil der indenfor for få måneder komme et "produkt" der helt sikkert vil sælge godt! Jeg har en ret veletableret side, der ligger højt på google på en masse forskellige søge ord. Mit spørgsmål: Kan jeg købe forskellige domæner og webhoteller (f.eks. ost.dk, god-ost.dk, franske-oste.dk, oste.dk, billige-oste.dk) og lave en lille 2 siders hjemmeside, med forskellige indhold (så der ikke opstår problemer med duplicated content) – og ikke bare salgs indhold, men information der giver mening og tilføjer værdi. Vil dette kunne øge min potential reach? Og hvis jeg linker til min hovedside (hvor jeg sælger) vil dette så yderlige bumpe den op på google? Tak! |
Det kan du godt, men du vil nok få mere ud af at lave en side hvor du fokuserer din indsats på flere undersider i stedet. Man kan sagtens gøre som du foreslår, men husk at der skal unikke tekster og backlinks til alle domæner, samt gerne forskellige IP'er (gennem forskellige webhotel) og det bliver et stort arbejde. Men hvis du mener at have overskuddet til det, så kan det godt være en god måde at dominere en niche på. De færreste vil bare have tid, penge og overskud nok til den strategi.