Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål til eksperterne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

I forbindelse med lanceringen af en handelsplads omkring 1. september, er jeg nu ved at planlægge bl.a. registrering i forskellige søgemaskiner og partnerlinks. Jeg har valgt at slå på ordet "handelsplads" i første omgang.

Men hvad gør jeg, når (og hvis) jeg får min ønskede placering på "handelsplads" og f.eks. gerne vil gå efter "auktion" også?

For når jeg igen på de samme linkportaler tilføjer min URL med teksten "auktion", vil det så overhovedet have nogen effekt, når "auktion" linker samme sted som "handelsplads"?

Eller skal det nye ord helst linke et andet sted på sitet?

Mvh
William

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:22
Først skal du finde ud af om "handelsplads" er det rigtige ord.

Du kan så gøre så hvis man skriver handelsplads i urlen så kan der linkes til www.domæne.dk/handelsplads.ext

Når du så vil linkes på auktion, så kan du få dem til at skrive www.domæne.dk/auktion.ext

På den måde kan du både måle hvad der linkes mest på og du har mulighed for at skrive indhold specielt til "handelplads" kontra "auktion"

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:26

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:28
Mht. om "handelsplads" er det rigtige ord, så husker jeg desværre ikke lige hvem det var, men én her på amino gav et link til yahoo, hvor man kan se, hvilke ord der bliver søgt mest på i Danmark på yahoo... og bland de ord jeg prøvede, var handelsplads det højeste...

Er der nogen der har et bud på hvad man søger, når man vil sælge/købe noget?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:19
Alt efter hvordan din side er bygget op, så er det ikke nødvendigvis en fordel at alle dine besøgende havner på forsiden.
Hvis jeg søger efter en auktion, så vil jeg gerne direkte hen på en side med en auktion.
Hvis en bruger søger på auktion, så vil der oftest være en eller flere søgeord tilknyttet auktion.
F.eks. auktion+sofa, auktion+playstation osv.
Det er bestemt ikke en fordel at optimere sin forside til alt for mange søgeord, og ikke optimere undersiderne.
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:23
Dato: 10-08-2007 18:27:59 Forfatter: BannerSalg.dk Mht. om ''handelsplads'' er det rigtige ord, så husker jeg desværre ikke lige hvem det var, men én her på amino gav et link til yahoo, hvor man kan se, hvilke ord der bliver søgt mest på i Danmark på yahoo... og bland de ord jeg prøvede, var handelsplads det højeste...

Du kan se her hvor mange søgninger der er på dine søgeord, men husk at der ikke findes nogle steder der giver et helt nøjagtigt tal. Dansk site http://www.our-site.dk/service/ressourcer/danske_soegeord.php  US site http://tools.seobook.com/general/keyword/ Denne side er drevet af Matt cutts, en google medarbejder, jeg går ud fra at han kan lidt udover det sædvanlige, læs mere om ham her http://www.demib.dk/billeder/google/matt-cutts/    udover dem findes der en række andre sites der tilbyder denne service, dette er blot lige dem jeg selv benytter jævnligt.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 01:21
Kære William.

Googles eget søgeorsdværktøj kan også være en god hjælp i jagten på gode søgeord/søgesætninger

Som Lars skriver, er det ikke nødvendigvis en fordel for dig, kun at få folk over på din forside.  På undersiderne har du nemlig rig mulighed for, at præsenterer det indhold som din målgruppe har søgt efter... Kan du præsenterer præcis dét der søges efter, har du lavet et rigtig godt stykke SEOarbejde.

Held og lykke med handelspladsen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:27
Dato: 11-08-2007 00:23:02 Forfatter: -Tommy-US site http://tools.seobook.com/general/keyword/ Denne side er drevet af Matt cutts, en google medarbejder, jeg går ud fra at han kan lidt udover det sædvanlige

Siden hvornår har Matt Cutts overtaget seobook.com, mig bekendt er det da Aaron Wall der har den?
Måske det er derfor der ikke rigtigt kommer nogle opdateringer til e-bogen ....

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:47
Dato: 11-08-2007 12:27:20 Forfatter: Oxkjær
Dato: 11-08-2007 00:23:02 Forfatter: -Tommy-US site http://tools.seobook.com/general/keyword/ Denne side er drevet af Matt cutts, en google medarbejder, jeg går ud fra at han kan lidt udover det sædvanlige

Siden hvornår har Matt Cutts overtaget seobook.com, mig bekendt er det da Aaron Wall der har den?
Måske det er derfor der ikke rigtigt kommer nogle opdateringer til e-bogen ....

Sorry fik vist lige blandet lidt rundt på navneve  Det er rigtigt den er drevet af Aaron Wall, hvilket også fremgår klart her http://www.seobook.com/buy-now.shtml

Det lyder som om du har købt "Bogen" siden du ved den ikke bliver opdateret. Jeg overvejer selv at købe den, hvad vil du anbefale....Skal - Skal ikke  ??? er den pengene værd ??? (selv om den åbenbart ikke bliver opdateret) ???

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:54

Som det jo er med alt inden for SEO, så afhænger det jo i høj grad af hvilket stadie du selv er på.
Da jeg købte bogen for ca. 1½ år siden, var der da et par enkelte guldkorn som jeg har draget stor nytte af.

Siden jeg købte bogen, er der vist kun kommet en enkelt opdatering.

Hvis du er helt novice inden for SEO, så kan jeg klart anbefale den.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)