I forbindelse med lanceringen af en handelsplads omkring 1. september, er jeg nu ved at planlægge bl.a. registrering i forskellige søgemaskiner og partnerlinks. Jeg har valgt at slå på ordet "handelsplads" i første omgang.
Men hvad gør jeg, når (og hvis) jeg får min ønskede placering på "handelsplads" og f.eks. gerne vil gå efter "auktion" også?
For når jeg igen på de samme linkportaler tilføjer min URL med teksten "auktion", vil det så overhovedet have nogen effekt, når "auktion" linker samme sted som "handelsplads"?
Eller skal det nye ord helst linke et andet sted på sitet?
Mvh William
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Mht. om "handelsplads" er det rigtige ord, så husker jeg desværre ikke lige hvem det var, men én her på amino gav et link til yahoo, hvor man kan se, hvilke ord der bliver søgt mest på i Danmark på yahoo... og bland de ord jeg prøvede, var handelsplads det højeste...
Er der nogen der har et bud på hvad man søger, når man vil sælge/købe noget?
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Alt efter hvordan din side er bygget op, så er det ikke nødvendigvis en fordel at alle dine besøgende havner på forsiden. Hvis jeg søger efter en auktion, så vil jeg gerne direkte hen på en side med en auktion. Hvis en bruger søger på auktion, så vil der oftest være en eller flere søgeord tilknyttet auktion. F.eks. auktion+sofa, auktion+playstation osv. Det er bestemt ikke en fordel at optimere sin forside til alt for mange søgeord, og ikke optimere undersiderne.
Dato: 10-08-2007 18:27:59 Forfatter: BannerSalg.dk Mht. om ''handelsplads'' er det rigtige ord, så husker jeg desværre ikke lige hvem det var, men én her på amino gav et link til yahoo, hvor man kan se, hvilke ord der bliver søgt mest på i Danmark på yahoo... og bland de ord jeg prøvede, var handelsplads det højeste...
Googles eget søgeorsdværktøj kan også være en god hjælp i jagten på gode søgeord/søgesætninger
Som Lars skriver, er det ikke nødvendigvis en fordel for dig, kun at få folk over på din forside. På undersiderne har du nemlig rig mulighed for, at præsenterer det indhold som din målgruppe har søgt efter... Kan du præsenterer præcis dét der søges efter, har du lavet et rigtig godt stykke SEOarbejde.
Dato: 11-08-2007 00:23:02 Forfatter: -Tommy-US site http://tools.seobook.com/general/keyword/ Denne side er drevet af Matt cutts, en google medarbejder, jeg går ud fra at han kan lidt udover det sædvanlige
Siden hvornår har Matt Cutts overtaget seobook.com, mig bekendt er det da Aaron Wall der har den? Måske det er derfor der ikke rigtigt kommer nogle opdateringer til e-bogen ....
Dato: 11-08-2007 00:23:02 Forfatter: -Tommy-US site http://tools.seobook.com/general/keyword/ Denne side er drevet af Matt cutts, en google medarbejder, jeg går ud fra at han kan lidt udover det sædvanlige
Siden hvornår har Matt Cutts overtaget seobook.com, mig bekendt er det da Aaron Wall der har den? Måske det er derfor der ikke rigtigt kommer nogle opdateringer til e-bogen ....
Sorry fik vist lige blandet lidt rundt på navneve Det er rigtigt den er drevet af Aaron Wall, hvilket også fremgår klart her http://www.seobook.com/buy-now.shtml
Det lyder som om du har købt "Bogen" siden du ved den ikke bliver opdateret. Jeg overvejer selv at købe den, hvad vil du anbefale....Skal - Skal ikke ??? er den pengene værd ??? (selv om den åbenbart ikke bliver opdateret) ???
Som det jo er med alt inden for SEO, så afhænger det jo i høj grad af hvilket stadie du selv er på. Da jeg købte bogen for ca. 1½ år siden, var der da et par enkelte guldkorn som jeg har draget stor nytte af.
Siden jeg købte bogen, er der vist kun kommet en enkelt opdatering.
Hvis du er helt novice inden for SEO, så kan jeg klart anbefale den.