Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tjene penge på sine færdigheder fra Handelskolen?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også et "ordsprog" der hedder "teori er et og praksis ofte noget andet."

Du kunne bl.a. kigge lidt på Maslow og de enkelte behov.

Tror du ikke at mange mindre og ikke "udannede" virksomhedsejer først skal have synliggjort får et "latent" behov vækket til live ?

Hvordan skal de som "uvidende" vide at de har et behov?

Men er du en god sælger ? kan alt lade sig gøre.

Analyser og salg til forskellige firmaer ? Ja sådan startede Klaus Riskjær. Med sit "Børsinformation"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:40

Analysemodeller og nøgletal er absolut intet værd, hvis man ikke kan finde ud af at analysere ud fra dem, forstå virksomheden og derudfra komme med konkrete risikoprofiler/muligheder og anbefalinger.
Jeg vil give ret i undervisningen på fc. HD 1. Er noget overfladisk, men synes personligt den blev sat bedre i relief på 2. Del. Kan også være fordi modellerne ligger tæt op af de analyser vi laver på daglig basis af vores kunder, har givet mig et grundlæggende kendskab hertil. Må dog give ret i, at andre ting kunne give mere værdi for en lille virksomhed som fx. Et godt budget/likviditetsbudget og forståelse af likviditetsforskydninger. Ser mange kigge på periodens resultat og tro det går strygene, men når skat og moms skal betales opdager man at der trækkes på kassekreditten!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:24

Er glad for opmærksomheden omkring mit spørgsmål, og er ved at indse at selvom disse kompetencer jeg mener at kunne tilbyde mangler mange steder, er det ofte ikke set som nødvendigt, og jeg har nok ikke erfaringen og/eller nok viden til at udføre dette i praksis.

- Dette var blot en tanke jeg kom på, idet jeg har hørt om andre gøre netop det samme, men dette var hvor vedkommende henvendte sig direkte hos virksomheden, og jeg må formode at de har haft et godt slagsinstinkt, drive og ikke mindst virksomheder der var villige til at betale for det.

Så som jeg ser mulighederne nu er der disse 2 hvis jeg fortsætter at følge denne "vej":

1. Forsøge mig med at lave Brancheanalyser for virksomheder, hvilket vil være ret usandsynligt da der er et stort marked for dette, og som sagt: "Hvorfor skulle man vælge en 3. års Handelskole elev uden erfaring til dette?"

2. Benytte min viden og kompetencer til at starte noget op selv

Igen, tak for alle svarene

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du virkelig brænder for det, synes jeg at du skal gå efter det. At nogle af os måske ikke ser det som en fantastisk ide, betyder jo ikke at vi har ret. Størstedelen af succes ligger i execution...

Mvh Carsten

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)