Der er også et "ordsprog" der hedder "teori er et og praksis ofte noget andet." Du kunne bl.a. kigge lidt på Maslow og de enkelte behov. Tror du ikke at mange mindre og ikke "udannede" virksomhedsejer først skal have synliggjort får et "latent" behov vækket til live ? Hvordan skal de som "uvidende" vide at de har et behov? Men er du en god sælger ? kan alt lade sig gøre. Analyser og salg til forskellige firmaer ? Ja sådan startede Klaus Riskjær. Med sit "Børsinformation" Ib Abildgaard Råd & Mal |
Analysemodeller og nøgletal er absolut intet værd, hvis man ikke kan finde ud af at analysere ud fra dem, forstå virksomheden og derudfra komme med konkrete risikoprofiler/muligheder og anbefalinger.
Jeg vil give ret i undervisningen på fc. HD 1. Er noget overfladisk, men synes personligt den blev sat bedre i relief på 2. Del. Kan også være fordi modellerne ligger tæt op af de analyser vi laver på daglig basis af vores kunder, har givet mig et grundlæggende kendskab hertil. Må dog give ret i, at andre ting kunne give mere værdi for en lille virksomhed som fx. Et godt budget/likviditetsbudget og forståelse af likviditetsforskydninger. Ser mange kigge på periodens resultat og tro det går strygene, men når skat og moms skal betales opdager man at der trækkes på kassekreditten!