Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Jeg vil udtræde som direktør i et aps og der er derved ingen lovlig ledelse = tvangsopløsning

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vælge at fratræde - og hvis der så ikke er en anden - så vil du få besked om at finde en, eller blive tvangsopløst. Hvis du så intet gør bliver du  efter ca 1 mdr sendt til tvangsopløsning

Du kan alternativt lukke ved erklæring - som tager ca 3-6 mdr. http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html det er gennemgået sammen med 2 andre muligheder her. Lukning ved erklæring som ikke kræver fremmøde eller noget - vil dog betyde din gæld skal betales - men så vil du ikke have en plet op navnet med tvangslukket

Det gør ingen som helst forskel at skifte navn synes jeg, det vil snarere overfor folk der søger dit navn vise en type der ikke vil stå ved ting og du vil jo altid kunne søge i CVR under både gamle, nye navn og dit personlige, så alle fremtidige partners og banker osv - vil generelt jo altid udsøge det når behov er.

Normalt vil skifteret klare en del via telefon. HVIS du vil have fat i dig, ja så kan du blive indkaldt og så - som ved alm fogedret, kan du efterlyses og arresteret i DK

Du kommer ikke fra den plet på dit navn og alle dine firmanavne i CVR for fremtiden - som ville gøre det sværere at få erhvervskonto i DK osv.

Kun hvis retten mener du har handlet groft uforsvarligt i din drift - mangler eller uforsvarlige beslutninger, kan dine kreditorer kræve dom for hæftelsesgennembrud, ellers er det blot selskabskapitalen tabt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)