Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Jeg vil udtræde som direktør i et aps og der er derved ingen lovlig ledelse = tvangsopløsning

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Jeg er på fallitens rand med min virksomhed og er derfor nødsaget til at blive lønslave igen. Men det at jeg står som direktør i virksomheden som jeg er ejer af blokerer voldsomt for mine jobmuligheder. Virksomheden er ikke til at rede, kreditorer og skat er orienteret osv. Men jeg skal død og pine ikke fremstå i offentlige registre som direktør i virksomgheden da jeg så ikke kan få job, og så ryger huset på tvang og alt det andet det så vil medføre..

Jeg ved godt at et selskab ikke kan eksistere uden lovlig ledelse (der er ingen der vil gå ind istedet for) og der er ikke skyggen af penge tilbage til at betale nogen eller at erklære det konkurs selv.

På virk.dk blokerer den når jeg fjerner ledelsen, skal jeg indsætte nye vedtægter osv? Men kan jeg blot afholde generalforsamling og vedtage at ledelsen er væk?

 

Mange bekymrede hilsner fra Vagn

PS: Håber i kan hjælpe herinde, for jeg har et job på hånden så jeg kan blive i huset - men jeg skal væk derinde fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal skrive til Erhvervsstyrelsen og meddele dem at du udtræder som direktør.

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar:)

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hente ændringsblanketten på www.virk.dk, hvorefter du kan anmelde din fratræden uden valg af ny ledelse.

Denne fremsendes til Erhvervsstyrelsen, idet dette ikke er muligt online, hvorefter Erhvervsstyrelsen indenfor forhåbentlig 6-12 mdr. registrerer dette og anmoder om, at der vælges ny ledelse. Hvis dette ikke sker oversendes selskabet til skifteretten med anmodning om tvangsopløsning.

Det vigtigste er at have dokumentation for anmeldelsen, således du har mulighed for at afvise alle henvendelser til selskabet med henvisning til, at selskabet ikke har nogen ledelse.

Du skal væbne dig med tålmodighed, idet der kan gå meget lang tid inden registreringerne er foretaget i Erhvervsstyrelsen. Ikke ualmindeligt at der går mere end 12 måneder.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil skjule at det er din virksomhed som er lukket, kan du så ikke gå ind og ændre selskabsnavnet til "kjghvv ApS" eller et eller andet som ikke forbinder noget med dit gamle firma ... hvor mange nye arbejdsgivere går ind og tjekker cvr.dk eller statstidende.

 

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny- 1000 tak. Det er lige det svar jeg havde brug for. Det er nemlig vigtigt at jeg kan dokumentere at jeg ikke har et direktøransvar i en tidligere virksomhed. Jeg vil ikke fortie noget over for en ny arbejdsgiver, så jeg vil ikke skjule jeg har været mindre heldig med en virksomhed - så derfor er det løsningen. Jeg har set på virk.dk og kan ikke lige hitte nogen relevant blanket. Kan du tilfældigvis huske hvad den hedder så jeg kan finde den?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ForceMajeure:

Hej Tonny- 1000 tak. Det er lige det svar jeg havde brug for. Det er nemlig vigtigt at jeg kan dokumentere at jeg ikke har et direktøransvar i en tidligere virksomhed. Jeg vil ikke fortie noget over for en ny arbejdsgiver, så jeg vil ikke skjule jeg har været mindre heldig med en virksomhed - så derfor er det løsningen. Jeg har set på virk.dk og kan ikke lige hitte nogen relevant blanket. Kan du tilfældigvis huske hvad den hedder så jeg kan finde den?

Den skulle være her

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Selskabsblanketten_Stiftelser_og_aendringer

Tonny

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har reddet min dag! Tusinde tak for hjælpen - både til dig og alle jer andre venlige mennesker herinde. Det varmer ufatteligt meget at mennesker man ikke engang kender vil hjælpe når man er i nød. 1000, 1000 tak allesammen!!

 

Venlige hilsner fra Vagn

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ForceMajeure:

Du har reddet min dag! Tusinde tak for hjælpen - både til dig og alle jer andre venlige mennesker herinde. Det varmer ufatteligt meget at mennesker man ikke engang kender vil hjælpe når man er i nød. 1000, 1000 tak allesammen!!

 

Venlige hilsner fra Vagn

Yes

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det vigtigste er at have dokumentation for anmeldelsen, således du har mulighed for at afvise alle henvendelser til selskabet med henvisning til, at selskabet ikke har nogen ledelse.

Det gælder vel ikke kreditorer samt fogedretten?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)