Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af tyske sodavand, eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg overvejer at starte en lille niche-virksomhed, som skal sælge sodavand på en række danske strande til sommer. Mit spørgsmål til jer er så - Hvor skal jeg købe sodavandene? Kan det betale sig at importere dem hjem fra Tyskland? Der skal jo både moms m.m til. I så fald, hvordan ordner man så alt det moms osv? Jeg mangler en masse informationer mht. regler, og hvem jeg skal tage kontakt til.

Eller er der andre alternativer som I vil anbefale?

På forhånd tak! 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med mindre du forventer meget store mængder ( lastbiler af gangen ) , kan det ikke svare sig, med alt det bøvl og udgifter der følger med.

Det vil være nemmere for dig at købe dem herhjemme, hvor pantmærkning allerede er klaret.

Enten når der er tilbud i supermarked, eller fast aftale med en grossist - afhængig af mængden.

Jeg giver dig også gerne tilbud, men igen, det skal være minimum palle størrelse for at det kan svare sig for dig/mig.

Men, bortset fra det, tror jeg slet ikke det er så let at få tilladelse til at sælge ved strande.

Der er skrevet lidt om det tidligere her på amino, og du kan bruge søgefeltet, til at finde "trådene".

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 21:00

Hej Jesper

Tak for dit svar 

Jeg vil meget gerne hører mere om dit tilbud. Der er langt mellem de rigtige gode tilbud i supermarkederne, så det vil være interessant at høre hvad du har i tankerne. Hvor mange dåser er der på en hel palle? Du kan evt. sende lidt info/tilbud på bertin@studiounica.dk 

Mht. til tilladelse, så har jeg tjekket hvilke vilkår der gælder ved salg på stranden, så det er iorden :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)