Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina som privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Mig og et par kammerater går med tanken om at importere varer hjem for 1000kr (til os salg ikke med henblik på videresalg) 

Hvordan hænger det sammen med told osv og kan vi risikere nogen former for bøder osv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13

Nej hvis det er til jer selv og absolut ikke med videresalg for øje, så er der ikke spor problemer i det. Afhængigt af om det kommer med post DK eller andre transportører, vil der komme lidt told + noget ekspeditionsgebyr + 25% moms men det er helt lovligt at købe til sig selv i Kina. Kun hvis der er videresalg for øje skal man være moms og importørregistreret

vh

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 16:20

Så hvis jeg køber for 800 hos aliexpress kan jeg godt risikere at det løber op i 1200 med moms, ekspeditionsgebyr osv.?

Hvis jeg bestiller 5 af en slags vil de så tage det som om jeg har videresalg for øje?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23

Mike Gregersen:
Så hvis jeg køber for 800 hos aliexpress kan jeg godt risikere at det løber op i 1200 med moms, ekspeditionsgebyr osv.?
ja

Mike Gregersen:
Hvis jeg bestiller 5 af en slags vil de så tage det som om jeg har videresalg for øje?
næppe - men det kan man jo ikke vide med sikkerhed - et eller andet sted går jo givet deres grænse for hvornår de måske undersøger - men er det 5 ting som du og en ven kan bruge (5 usb nøgler) så ville det aldrig give noget som helst problem

Derimod - hvis du tages i et videresalg (ikke du men hvis nogen prøvede at køre uden om) så ville man stå til bod vedt import og for moms osv

vh

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 16:30

Tusind tak for hjælpen ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)