Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg fordel af momsregistrering?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har igennem nogle år syet/strikket børnetøj og solgt privat.

I nogle måneder har jeg solgt i kommision via en butik og er nu blevet kontaktet af en anden butik der gerne vil have mine varer.

Jeg tvivler på salg over 50.000 da jeg laver alt selv i hånden og arbejder en del.. Derfor kan jeg ikke se jeg skulle have fordel af registrering, men måske I er klogere end jeg og kan se hvorfor jeg skal ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

Først bare lige den sædvanlige med at du ikke MÅ overstige grænsen for så skal du af med moms + bod af alt der lå inden du registrerede. DETTE LINK og det.

En klar fordel kan være, at du kan trække momsen fra for det materiale du køber, men det er så en bagdel ved salg til private, hvor du jo vil ses som 25% dyrere. Jo flere butikker der gerne vil handle med dig, jo mindre problem er det med de 25% for de trækker jo momsen fra ved deres køb.

Du skal føre regnskab og udfylde det i årsopgørelse og selvangivelse så på det punkt er der ikke den store forskel, men som momsregistreret skal du jo også føre momsregnskab og angive

Er du sikker på, at de nye muligheder aldrig vil bringe dig i fare med 50t grænsen som beskrevet i linken, er det udelukkende spørgsmål om hvorvidt du sælger mere eller mindre privat eller B2B og hvad momsen udgør af dit indkøb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26

Du skal føre regnskab

Hvis man ikke fører regnskab, hvordan ved man så hvad man skal indberette på selvangivelsen?

Jeg ved godt hvad du mener John, men man skal kunne dokumentere denne indtægt overfor SKAT og naturligvis føre en form for regnskab over indtægterne.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39

accountman:
Jeg ved godt hvad du mener John, men man skal kunne dokumentere denne indtægt overfor SKAT og naturligvis føre en form for regnskab over indtægterne.

Ja det er det jeg i alle fald prøver at sige Smile - at for en lille virksomhed - om den er registreret for moms eller ikke - er regnskabet som sådan det samme når man skal udfylde selvangivelsen, så der sparer hun ikke så meget administration - det er på moms siden er er lidt at spare - og måske i årsregnskabet hvor der er lidt mere krav til en registreret virksomhed . Hun skal lave regnskab i alle fald - moms eller ikke moms - så på det punkt er der som jeg skrev - ikke den store forskel om hun registrer sig eller ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)