Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansats omkostninger på mobiltelefoni

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi får en medarbejder, der får ca. 12 timers månedligt arbejde i form af noget blogskriveri.

Hun arbejder "mobilt" bliver i nogle tilfælde nødt til at kontakte kunde.

Skal vi udstyre hende med en mobil, eller kan vi bede hende om at benytte sin egen og så give hende et fast månedligt tilskud?

Hvad er bedst og er der noget skatteteknisk forbundet hermed?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Gir I hende fri mobil skal hun tage 2500 til indtægt for det - og kan så bruge den frit i øvrigt. Jeg forstår det som,noget der kan ske en sjælden gang Hvis jeg skulle lønne en for blogarbejde hjemmefra og hun ikke skulle ringe rundt i større mængde, så ville jeg gi hende et tilskud - enten fast - eller bede hende notere samtalerne fra sin månedsopgørelse på nettet (jeg tror alle kan hente en sådan) og så dobler du beløbet for at være sikker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker!

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en overvejelse værd, hvorledes de skattemæssige konsekvenser er af din løsning.

Såfremt din medarbejder ringer fra egen mobil og regnet på øren får refunderet sine udgifter, så har det ikke nogen skattemæssige konsekvenser.

Hvis man derimod giver medarbejderen et fast tilskud, som ovenikøbet ligger i den rundhåndede ende - hvad er så konsekvensen? Såfremt du vælger denne løsning, vil jeg opfordre dig til at kontakte skat for vejledning herom.

VH Steen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har det ikke tidligere været sådan, at man kunne stille en telefon til rådighed, som KUN må bruges til erhvervsformål uden, at medarbejderen bliver beskattet af det?
- og er det holdt op med at være sådan?

Venlig hilsen

Hans 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Har det ikke tidligere været sådan, at man kunne stille en telefon til rådighed, som KUN må bruges til erhvervsformål uden, at medarbejderen bliver beskattet af det?
- og er det holdt op med at være sådan?
Nah ikke rigtigt tidligere muligt - nu faktisk mere - specielt hvis vi ikke taler ejer af enkeltmandsvirksomhed men selskaber som med tro og love erklæring fra medabejderen kan klare den uden medarbejderen skattes

Ansvaret er så arbejdsgivers men her tror jeg at det vil være som med så meget andet, skatten vil falde på det at ha det til rådighed og ikke bare at bruge, hvis der gives fri telefon til en der arbejder de der få timer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)