Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagvendt problem: Hvad skal jeg producere i Nairobi?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med det lidt mærkværdige (bagvendte!?) problem, at jeg sidder med et etableret virksomhedssetup, men mangler den gode idet til, hvad vi kan udnytte de til - så gode ideer modtages med kyshånd!!!

Situationen er den, at vi i mit firma leverer software/projekter via et udviklingskontor i Kenya (altså hvad man på godt dansk kunne kalde et "offshore development center"). Denne del af butikken fungerer sådan set udmærket, men jeg går rundt med en nagende mistanke om, at setup'et må kunne bruges til noget mere. Vi ansætter kun højt uddannede medarbejdere, men der går jo "uendeligt" mange mennesker rundt i Nairobi, som godt kunne tænke sig et job...og det vil jeg da gerne gi' dem. Jeg mangler bare ideen!?!

Jeg har et kontor, internetforbindelse, et lokalt datterselskab m. lokal ledelse, og jeg tager til Nairobi 5-6 gange om året...så: det må da kunne bruges til noget. Call center, business process outsourcing, smykke-produktion, ...???

Dette er et meget åbent spørgsmål på baggrund af et løst oplæg, men jeg håber at der alligevel vil blive resultere i nogle gode ideer - jo mere konkret jo bedre, men skyd gerne fra hoften :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)