Hej Aminoer I Juli måned sidste år lejede jeg et lokale, som blev istandsat i forbindelse med udlejningen, af udlejer. Lokalet var helt smadret inden så alt blev lavet lige fra vægge (inkl. maling) til elektricitet etc. Jeg skulle være ude af lokalet d. 7 februar som aftalt, hvilket jeg også var, men jeg endte dog stadig med at betale for hele februar. Da lokalet skulle synes fik jeg at vide af viceværet at vi skulle passe på da udlejer oftest prøvede at få hele depositum af lejer. Bygnings ingeniøren som var ude gennemgik lokalet, som jeg havde malet og istandsat, og da jeg spurgte om der var noget at notere fortalte han at han ville notere gulvene skulle have en omgang rengøring og efterbehandling. Her får jeg at vide af ham at det ville løbe op i 1-2000 kr.. De gulve så pænere ud end da jeg fik dem, der var ting som mørtel rester som håndværkerne havde efterladt i forbindelse med renovationen samt nogle rust pletter (det er flise gulve) Nu har jeg fået rapporten hjem og nu vil de have 10.625 kr. - 5.900 kr. for 'opfriskning' af vægge + maling af vinduer (de var ikke malede da jeg fik overdraget lokalet) - 1.600 kr. for rengøring af gulve (beløbet var 3.200 kr. men de betaler halvdelen) - 1.000 kr. en tætningsliste samt dæksel på rørpumpe (som heller ikke var der da jeg fik lokalet) (beløberne er ex moms og løber op i 10.625 kr.) Jeg har billed dokumentation på hvordan lokalet så ud da jeg fik det. Men aller vigtigst er det overhovedet lovligt det han har gjort? Han fortæller mig at det er gulvene har notere mens vi gennemgår lokalet og efterfølgende laver følgende stunt? |
Hej.
Du skal henvende dig her http://www.lejerneslo.dk/ Skulle ikke undre mig om de kender ham i forvejen.