Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om den økonomiske krise og samtidig at være selvstændig?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag havde jeg en interessent samtale med to britiske personer. Vi talte om økonomisk krise og investeringen. De købte et land for 500.000 TRY i Tyrkiet for 8 år siden, nu vil de sælge for 5 million TRY. Det koster 15 million DK.

Vi argumenterede for og imod hvorfor det kan være svært at sælge landet eller sætte et projekt på, men vi var også enige, at vores plan og projekt er god, og hvis vi bygger 28 villa på landet, skal vi finde 28 mennesker af verdens befolkning, som svarer til 6,973,738,433.
Det kan ikke blive svært.

Men vores konklusion angår økonomisk krise er, der var altid økonomisk krise i verden, og penge flytter fra den ene hånd til den anden. Når den økonomisk krise kommer, nogen bliver fattigere, nogen bliver rigere. Men vi skal være selvstændige, vi skal arbejde, og vi skal finde vejen til succes. 

Hvad synes du om den økonomiske krise og samtidig at være selvstændig?

Med venlig hilsen

Krisztian  

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Fra  Dansk Rengøringsservice / Dansk Skimmels. Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal passe på vi ikke overdramatiserer, det har en negativ virkning - ved godt der er mange mennesker der er blevet arbejdsløse osv og det er naturligvis krise for dem.

 M

in virksomhed er vækstet i denne periode  - så der er nok noget om jeres konklusion

Med venlig hilsen

Jane

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vidt forskelligt fra branche til branche - og dk har det svært konkurrencemæssigt- Jeg vil lige sige at jeg tror du er helt galt på den med at de 28 villaer skal finde købere mellem jordens 6.973.738.433 mennesker

Der er måske kun 12 der løbende vil købe en villa i lige jeres område - måske 500 men hvis ikke jeres 28villaer er bedre end de andre tilbud i området - bedre på de parametre køberne vægter - så sælger I ikke en eneste. Jordens befolkningstal er ligemeget i den forbindelse desværre

Jeg tror, at hvis man er grundig, undersøger ens marked - tilpasser sig og er innovativ + kør omkostningsbevidst - så behøver krisen ikke betyde noget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den økonomiske krise er en dårlig undskyldning for ikke at lave noge :-)

Folk skal altid bruge villaer, så det er bare på med vanten - jeg kan høre du har den rette indstilling.

Jeg gad iøvrigt godt have en villa i tyrkiet hvis den lå tæt på en af de gode lufthavne og ikke ruinerede mig :-)

Jeg tror også godt de tyrkiske villaer kan markedsføres i skatteplagede lande som f.eks. Danmark, til folk som har en ikke fysisk lokationsbestemt arbejdsfunktion. Med andre ord forstår jeg godt at du nærmest ser hele jordens befolkning som mulig målgruppe.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

At starte en virksomhed op imens der er økonomisk krise, kan være svært. Det kræver at man yder en del mere, end man ellers skulle. Det kræver at man fokusere endnu mere på kundeservice, kundepleje og naturligvis benhård på alle udgifts poster.

Men jeg er sikker på, at får man startet en virksomhed op, under en krise, så vil det være en virksomhed, som nok skal vokse voldsomt når krisen er overstået. Samtidig bør det vel også nævnes at flere vil holde sig tilbage fra at starte en virksomhed og derfor kan man i krisetiden have marked for sig selv. Når krisen så er overstået, er man forhåbentlig markedslederne.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Jeg vil lige sige at jeg tror du er helt galt på den med at de 28 villaer skal finde købere mellem jordens 6.973.738.433 mennesker

Jeg ville bar symbolisere "vores begrænsning."

Cookie:
Jeg tror, at hvis man er grundig, undersøger ens marked - tilpasser sig og er innovativ + kør omkostningsbevidst - så behøver krisen ikke betyde noget

jeg er enig med dig. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jane Dansk Rengøringsservice:
Vi skal passe på vi ikke overdramatiserer

jeg er enig med dig.

Vi oversætter hverdag forex dagens nyheder.
Hvis vi reagerer dramatisk på dagens nyheder, hvordan de kommer, vi bliver tosset. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Når du kan blive kreativ, og kan du skabe vækst midt i krisen, det betyder, at du kan se mere end andre. Men vi skal være opmærksomme på, når krisen er overstået, kan vores lykke også forsvinde.
Jeg kan anbefale jer Schindler's list, jeg kan lide denne film. Det er helt præcist, hvad jeg taler om. Her kan I læse om Oskar Schindler.

Han var succesful forretningsmand under 2. verdenskrig, men efter krigen prøvede han mange tinge uden succes.   

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

At være iværksætter i en krisetid, er hårdt arbejde og det skal det være. De dygtige, iderige og omstillingsparate overlever og står godt rustet til fremtiden.

Krisetid er generel sparetid for kunderne, så som iværksætter skal man have meget fokus på omkostningerne, hvis man arbejder indenfor de etablerede forretningsområder og ikke er så heldig at have et absolut nyskabende produkt.

Jeg er ikke enig med dig Krisztian, når der skal ses på ydelser/produkter i "luksusenden", jeg går ud fra at dit projekt er et feriehus projekt. I hele middelhavsområdet står der tusinder af usælgelige hel eller halvfærdige feriehusprojekter, som er gået i stå af den simple grund at der ikke er nogen købere, ligesom brugthusmarkedet er eksploderet med et enormt udbud. Bunden er ikke nået hvad angår prisdannelse i middelhavsområdet.

I spanien er huspriserne i frit fald, Grækenland er nærmest i total konkurs på ejendomsmarkedet, I italien er det internationale ejendomsmarked meget meget stille, Tyrkiet er præget af faldende priser på brugthusmarkedet og et alt for stort udbud i forhold til en mulig køber masse.

Så hvis du vil bygge, skal du lave noget helt nyskabende og være sikker på at du bevæger dig i en købedygtig niche, de private internationale købere til feriehuse er i dag blevet begrænset til en brøkdel af hvad der var for få år siden.

Så mit bedste råd til dig er at tænke dig grundigt om inden du kaster dig ud i et feriehus byggeprojekt ved middelhavet.

Hvis du skal have finansiering i et traditionelt pengeinstitut til dit projekt, så vil du nok møde en stor portion skepsis.

Held og lykke med dine overvejelser.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for dit svar.

Finn Pedersen:
At være iværksætter i en krisetid, er hårdt arbejde og det skal det være. De dygtige, iderige og omstillingsparate overlever og står godt rustet til fremtiden

Jeg er enig med dig.

Med din baggrund har du ret, men det tror jeg ikke at du kender hele verden.
Måske har du hørt om at Google Health lukker den 1. januar. Google ved alt – næsten alt – men de kan også kalkulere forkert. Men de bliver bedre.

Hvor vi er, har vi intet problem. Byggebranche kører super godt, vi har 500.000 besøger i 4 måneder i sommer. Den tyrkiske regering og kommuner byger veje, det tyrkiske folk, de arbejder og bor i udland kommer tilbage til Tyrkiet og de investerer, mange af dem er pensionist.

”Tyrkiet er et eurasisk land der strækker sig over halvøen Anatolien i det sydvestlige Asien og Thrakien (Rumelien) i Sydeuropas Balkanregion. Tyrkiet grænser op til otte lande: Bulgarien mod nordvest, Grækenland mod vest, Georgien mod nordøst, Armenien, Aserbajdsjan (eksklaven Nakhitjevan) og Iran mod øst; og Irak og Syrien mod sydøst. Middelhavet og Cypern ligger mod syd, mens det Ægæiske Hav og de Ægæiske Øer ligger mod vest og Sortehavet mod nord. Marmarahavet og det Tyrkiske Stræde (Bosporus og Dardanellerne) adskiller Anatolien og Thrakien, og denne adskillelse opfattes generelt også som grænse mellem Asien og Europa, hvormed Tyrkiet er et transkontinentalt land.”

Jeg ønsker også dig held og lykke.

Med venlig hilsen

Krisztian 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)