Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danløn, fejl i oprettelse af medarbejder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Danløns support er sikkert gået hjem på en velfortjent weekend, så jeg håber at Aminoer tager over. :-)

Hvis man har oprettet en medarbejder med en forkert ferie-type og kørt en lønafregning, står der i Danløns hjælp, at man ikke kan ændre det.

Men hvad gør man så? det står der ikke noget om i hjælpen.

Sletter man medarbejderen og opretter den igen?

Hvad med den lønafregning som allerede er kørt, men ikke udbetalt?

Der er sikkert nogen som sidder med samme problem/erfaring derude?
Eller hva? 

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:32
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:24

Jeg er ret sikker på at du ikke kan skifte ferieordning uden at oprette medarbejder på ny.

Det var ihvertfald min konklusion da jeg foretog denne klassiske fejl sidste gang, - for få måneder siden.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:29

Hej Jørgen,

Kunne du overfører data fra den tidligere medarbejder til den nye?

Hvad gjorde du med den løn som var kørt?
Kunne du nå at stoppe den, og kører den igen med den nye medarbejder? 

Alt om både i Danmark

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:14

Det er rigtigt, at man ikke kan ændre feriekoden, når der først er kørt en løn. Vi har vist alle prøvet dette.

Jeg gjorde det, at jeg afmeldte medarbejderen, og oprettede ham igen, og overførte summerne vil den nye medarbejder. Det mener jeg Danløn forklarer ganske fint, hvordan man gør - det gøres under lønafregning og start eller rettelser - kan ikke lige huske det.

Men hvis du lige akkurat har lavet lønnen, og den er til disposition den 28/2, så du kan nå at "stoppe" den, ville jeg tilbageføre lønnen fuldt ud, oprette ny medarbejder, og starte forfra. Jeg mener også Danløn har en beskrivelse af, hvordan du tilbagefører en løn. Jeg har desværre ikke tid til at lave en guide, da jeg er på vej på ferie :)

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

BB:
Hvad gjorde du med den løn som var kørt?
Kunne du nå at stoppe den, og kører den igen med den nye medarbejder? 

Uanset hvad du gør, så tror jeg ikke du kan stoppe netsoverførslen - d.v.s. overførsler til skat osv kører som efter det du har lavet-Du kan gå i rettelser og ændre i forhold til ferie og skatte indberettelse TROR jeg - men du kan ikke ændre den overførsel der lavet til skat f.eks

Det betyder ikke noget - for rettelser vil også gå til skat og når de ser de har fået mere fra nets end de skulle ha - så får du pengene hurtigt tilbage helt automatisk - Jeg håber ikke jeg bare forvirrede mere, men det er for at gøre opmærksom på at danløn rettelser ikke retter i de nets overførsler der er lavet, hvis det er et minus tal der skal rettes, så overførslen skal reduceres

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:31

Man kan godt stoppe Nets overførsler, både af skat og nettoløn, med bankens hjælp, hvis nødvendigt.

Har prøvet at lave nogle meget slemme brølere i sin tid, hvor banken reddede min røv, så ved det kan lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Jørgen Olsen:

Man kan godt stoppe Nets overførsler, både af skat og nettoløn, med bankens hjælp, hvis nødvendigt.

Har prøvet at lave nogle meget slemme brølere i sin tid, hvor banken reddede min røv, så ved det kan lade sig gøre

Jep men per transaktion koster det vist 600 kr og det betaler sig ikke hvis det er til skat eller lignende myndigheder, for de returnerer det for meget betalte ganske hurtigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:20

Jeg mener altså ikke der er noget problem mht skat. Hvis du laver en tilbageføring af lønnen, hvor A-skatten er i minus med samme beløb, som den oprindelige, bliver der overført 0,- - jeg er ret sikker på, at beløbene modregnes i hinanden til skat, og det kun er den samlede sum der overføres.

Fandt lige hurtigt Danløn's beskrivelse af korrektion af løn:

Tilbagefør medarbejders løn

Har du ved en fejl fået bogført en medarbejder, som ikke skulle have løn i den pågældende lønperiode, kan du tilbageføre lønnen ved at oplyse de samme lønarter blot med modsat fortegn. Læs endvidere Bogføre samme lønperiode flere gange. Vær særligt opmærksom i december måned. Husk at dispositionsdatoen skal ligge i det gamle år. (For forudlønnede er det dog lønafregningens slutdato, der er afgørende).

EKSEMPEL: Vi har en bogført løn, som har følgende indhold:

Timeløn 80,00*120,00 = 9600,00
ATP af løn = -39,30
AM-pension, eget bidrag = -233,86
AM-bidrag = -746,00
A-skat =-3782,00
Til udbetaling = 4705,84
Hertil kommer Ferieregnskab:
Feriepenge brutto = 1200,00
AM-bidrag = -96,00
A-skat = -502,00
Feriepenge netto = 590,00

Du gør nu følgende:
Lønberegning/Timeløn: enheder = -80,00, Lønberegning/Rettelser: A-skat beløb = -3782, ATP beløb = -39,30, A-skat af feriepenge = -502,00.
Herved får du en lønspecifikation, som, når den er bogført, har tilbageført saldi. 

BEMÆRK! Danløn kan IKKE gå ind på medarbejderens bankkonto og trække nettolønnen og pensionen tilbage. Derfor må du selv kontakte Nets og få stoppet den oprindelige overførsel. Se mere her: Stop af Nets-overførsel.

Som følge af ovenstående tilrådes det at du nøje gennemgår alle de automatiske betalingsoverførsler DanLøn har fortaget, og selv sørge for eventuelle tilbagebetalinger. Kontroller med Betalinger/Ventende betalinger

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

SusanneK.nu:
Det er rigtigt, at man ikke kan ændre feriekoden, når der først er kørt en løn. Vi har vist alle prøvet dette.

Nu kender jeg ikke noget til Danløn, men det lyder meget infleksibel. 

Er der andre medarbejderoplysninger, som ikke kan ændres når første lønkørsel er kørt?

Stig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)