Vi har en webserver der hoster en række domæner der peger på det samme content, disse domæner er alle oprettet med www sub-domænet, udover også at bruge selve domænet. Rent tekniske er der tale om en IIS server, hvor der er oprettet en binding for hvert domæner og sub-domæne, som er er knyttet til det samme website i IIS. Det jeg frygter er at søgemaskinerne ser alle domænerne som forskellige sites, med det samme indhold, hvilket ikke er hvad jeg ønsker. Jeg vil gerne opnå det resultat, at søgemaskinerne betragter vores .com domæne som det primære domæne. Vil det være bedre hvis jeg oprettet to bindings i IIS, en til .com domænet, og en til alt andet. Den binding der fanger alt andet end .com domænet, vil jeg pege over på en side der laver en 301 redirect til .com domænet, og .com domænet til jeg bare behandle som et normalt IIS website. Håber der er en der kan hjælpe med dette spørgsmål, og på forhånd tak for hjælpen. |
Hvis du laver et nyt website i IIS og vælger at redirect det over på et andet domæne så vil dette være en 301 redirect. Nu siger du ikke hvilken IIS det er men med IIS7 så kan du selv vælge redirect typen.
Du kan jo når du har flyttet ét domæne afprøve det med http://www.internetofficer.com/seo-tool/redirect-check/