Efter loven om fortrydelsesret kan varen sendes retur indenfor 14 dage. Hvad siger loven om leje af en vare? er der det samme regler? Jeg skal leje en kjole fra nettet i DK og kjolen kan returneres efter en uges tid. Jeg betaler et depositum og få den tilbage efter fristens udløb og efter at jeg returnere varen efter brug. Hvis jeg fortryde varen og vil have min penge tilbage, kan det lade sig gøre?
men der er stadigt ikke alm 14 dages fortrydelsesret på lejeaftaler. Det er dog for mig ret klart, at hvis du fjernlejer = får den tilsendt - så må du kunne returnere den hvis det er en størrelse EX SMALL og du har bestilt EX LARGE, for det lejede skal jo svare til det aftale, men besvær vil det give.
Uden at være kvinde - vil jeg dog sige, at HVIS det er festkjole du skal leje over nettet - så ville jeg nok være i tvivl om at gøre det. Selv som mand (du ved dem der kan gå frygteligt klædt søndag morgen) ville jeg ikke leje kjole og hvidt over nettet, og stå med hængerøv og for korte bukseben på bryllupsdagen.
Jeg ville ha prøvet den inden - og jeg tror det er det som er din bekymring og ikke et forsøg på at slippe for at betale. Det er en ret legitim bekymring.