Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kunden have refunderet porto/fragt ved returnering af vare købt i webshop?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er en anden webshopejer, der kan hjælpe mig.

En kunde har lige gjort mig opmærksom på, at jeg også skal refunderere portoen, når hun sender en vare retur. Hun skal selv betale for returportoen, men hun siger, at hun skal have refunderet hele købet (både varen og portoen).

Hun har sendt mig et link til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen og der står der ganske rigtigt, at kunden skal have refunderet det hele.

Hvad gør andre webshop-ejere? Refunderer I det hele eller er det nok, hvis der står i forretningsbetingelserne, at man ikke får refunderet portoen, hvis man sender en vare retur?

Håber at høre fra en af jer...

Hilsner

Mariane

Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mariane,

Sådan er reglerne desværre.

Kunden skal have returneret hele beløbet, varer såvel som porto. (Uanset hvad du har skrevet i dine handelsbetingelser)

Desværre. Al held og lykke

Anders

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:30

marithom444:
I det hele eller er det nok, hvis der står i forretningsbetingelserne, at man ikke får refunderet portoen

Du kan ikke skrive dig ud af lovgivningen :o)

Handler du B2B, er der dog en masse muligheder, men ved B2C salg, er der ikke så meget at gøre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:37

Hej

Ja det er rigtigt som de andre skriver - du skal også returnere porto/fragtomkostningerne.

HUSK også at sælger du via nettet, så skal du også betale for fragten i forbindelse med eventuelle reklamationer....

Hilsen Morten

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:37

Hej

Forudsat der er tale om den lovpligtige fortrydelsesret på 14 dage, så er det som skrevet ovenfor. - Derudover kan i aftale som i vil.

Er der tale om en reklamations sag, skal kunden holdes skadesløs, og du skal betale porto begge veje.... Dog.... Dette er kun hvis der er en reklamations sag, så viser det sig at der ikke er det, kan du fakturere kunden for fragten.

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 13:39

Jeg har et spørgsmål, som ligner meget Marianes: 

Jeg havde på et tidspunkt en kunde, der fortrød en del af sin ordre (3 ud af 6 varer), hvor vi så aftalte, at jeg kun refunderede halvdelen af portoen. Hvordan er loven, når det kun er en del af en ordre, der fortrydes?

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:34

Tak for hjælpen allesammen... Så må jeg refundere porto/fragt fremover.

Vh
Marianne

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:39

Patrick Bay:
Hvordan er loven, når det kun er en del af en ordre, der fortrydes?

Der var du den flinke sælger, for det er kun hvis hele købet fortrydes, at du skal tilbagebetale portoen. Men man må jo altid godt behandle sine kunder bedre en loven forlanger :-)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:40

Patrick Bay:
Jeg havde på et tidspunkt en kunde, der fortrød en del af sin ordre (3 ud af 6 varer), hvor vi så aftalte, at jeg kun refunderede halvdelen af portoen. Hvordan er loven, når det kun er en del af en ordre, der fortrydes?

Du må i gang med regnemaskinen, og finde ud af hvad kunden SKULLE have betalt, hvis kunden kun havde købt de tre varer.

Du skal nemlig stille kunden somsom handlen aldrig havde fundet sted. - Så betalte kunden 80 kr. i porto, og skulle have betalt 60 kr. ved køb af de tre varer, må du jo skulle tilbagebetale 20 kr.

Men den kan jo være svær... hvis du har fast pris på porto, skal der jo ikke tilbagebetales noget.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:44

Allan Bidault:

Patrick Bay:
Hvordan er loven, når det kun er en del af en ordre, der fortrydes?

Der var du den flinke sælger, for det er kun hvis hele købet fortrydes, at du skal tilbagebetale portoen. Men man må jo altid godt behandle sine kunder bedre en loven forlanger :-)

Det kan du ikke konkluddere. For der står ikke noget om porto i loven. - Det der beskrives er, at kunden skal skilles som om handlen aldrig havde fundet sted. - Kunden afleverer varer, og du aflevere pengene.

At kunden så måske har nogle udgifter ved at aflevere varerne er ikke dit problem, lige som det ikke er kundens hvis din bank tager et gebyr på 100,- kr. for overføre pengene til kunden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)