Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´s

Jeg læser selv en professions bachelor i socialt arbejde (socialrådgiver) og har en drøm om efter endt studie at blive social iværksætter. I forbindelse med dette har jeg fået den idé om det kunne være smart at lave en professions bachelor uddannelse i iværksætteri.

I modsætning til en almindelig bachelor så er en professions bachelor kendetegnet ved at være 6 måneder længere og dette er forbeholdt et praktikforløb. Jeg har selv været 4 måneder i praktik i Odense Kommune.

I forhold til en iværksætter uddannelse så tænker jeg at man kunne strukturere det således at man det første semester primært er tilknyttet uddannelsesinstitutionen og de efterfølgende semestre et par dage om ugen er tilknyttet en iværksætter virksomhed og de 3 resterende dage er beskæftiget på studiet.

Fordelene ville være at man som studerende får direkte praktisk kendskab til og viden om, helt jordnært, hvordan det er at være iværksætter. Iværksætteren får arbejdskraft stillet til rådighed i form af en studerende der løbende i sit studie vil udvikle sin viden og dygtighed og vil kunne bidrage med dette til virksomheden.

Som færdig uddannet vil man således have fordelen af stor teoretisk og praktisk indsigt.

Hvad synes du om forslaget ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30

Jeg tror bestemt det er en overvejelse værd, men det skal nok med en så lang uddannelse knyttes sammen med salg/regnskab osv og så kommer det let til at ligne noget CBS - almindelig handelsuddannelse eller HD

Almindelige "iværksættere" som man møder herind f.eks. virker slet ikke til at ha tålmodighed til f.eks. 3,5 års uddannelse i - iværksætteri.

Jeg napper lige tråden til dog at slå til lyd for noget meget kortere - 3 aftner eller en eller weekend - "gratis kurser" (arbejdsløse kommer på masser af "gratis" kurser - med det allermest basale - alderskrav - selskabsformer - stiftelse - moms - skat o.l. som "kørekort" som skulle erhverves før man fik CVR nr. Ikke eksamen, men deltager bevis bare. Det ville redde mange fra senere problemer

Du kunne overveje i alle fald at bygge den tanke med, men jeg frygter, at en lang iværksætteruddannelse vil komme til at ligne noget der allerede findes, selv om opbygningen praksis og skole jo kan være lidt anderledes? Min egen GAMLE første "købmandsskole" uddannelse ligner helt det forløb du beskriver med 3 dage skole, 2 dage arbejde  dog periode inddelt - over 2,5 år - elevtid (det var 1967Skype-Blush)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 12:41

Jeg tænker lidt, hvad giver den uddannelse i forhold til HA, HD eller Ingeniør uddannelserne inden for innovation osv. ???

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 15:23

ClausKoch:

Jeg tænker lidt, hvad giver den uddannelse i forhold til HA, HD eller Ingeniør uddannelserne inden for innovation osv. ???

God pointe. Det er jo alle uddannelser der giver adgang til stillinger i allerede eksisterende virksomheder. Det er ikke uddannelser der udelukkende har det formål at man efterfølgende skal kunne starte og drive sin egen virksomhed.

Derudover vil det give en masse praktisk erfaring som ikke på samme måde opnås i de nævnte uddannelser.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 12:25

men med en professions bachelor i iværksætteri giver dig ingen garanti for at gå ud og starte en virksomhed og skabe succes og overskud så vil man måske føle sig lidt fortabt hvis man ikke kan bruge sin uddannelse i en eksisterende virksomhed :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)