Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App-excel ark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herinde Smile

Jeg har lavet et program i excel, det er godt nok ikke helt færdigt endnu

jeg laver det kun for sjovt når jeg keder mig, og derfor plejer jeg da heller aldrig at få lavet det helt færdigt

men denne her synes jeg er blevet god og jeg startede med at lave det fordi jeg ikke kunne finde nogle der havde det og slet ikke app.

og så var det jeg tænkte,

1:kan man ligge excel programmer over og så lave en app.

2:hvilket program evt

3:hvis man henv sig til programmør kan man så stole på dem og hvad skal man evt være opmærksom på her

mvh

webber Smile

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 19:36

Ha Ha den var svær hva Smile eller måske den ligger under en forkert tråd ?????

Webber

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 20:41

webber:

Hvordan mener du helt præcist ? Er det VB programering du har lavet i excel ? Prøv at uddyb det.

webber:

3:hvis man henv sig til programmør kan man så stole på dem og hvad skal man evt være opmærksom på her

Du kunne også spørge: Hvis man henvender sig til andre mennesker kan man så stole på dem ?

Svaret fra mig vil være at som udgangspunkt er mennesker troværdige, men det er sundt at være en smule skeptisk. Skal man stole på nogen skal man derfor først opbygge en relation til dem hvor de beviser deres troværdighed.

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 23:02

Hej

Jeg mener det hedder vb, jeg er meget amatør. jeg ligger lidt forskellige formler ind

ved at søge råd på nettet og prøver mig frem

så kopier jeg lidt formler hist og her for at få "programmet" til at fungere

jeg synes det er meget spændene og synes derfor det kunne være fedt hvis det kunne blive til en app

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 10:10

webber:

Ligge det over hvor? - Og hvilke slags app har du i tankerne :)?

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 19:43

Jamen jeg tænker om man kan ligge det over så programmet kommer til at fungere som en app man evt kan købe og ligge på sin tablet.

altså man åbner appèn på sin tablet og så fungere regneprogrammet inde i appèn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Webber,

hvis du vil lave applikationer til mobile platforme (fx iPhone-, iPad-, eller Android- enheder) er fremgangsmåden en helt anden. Man henter og installerer et SDK (Software Development Kit), som er et udviklingsmiljø hvori du skriver og kompilerer ("oversætter") programmer til den platform som du nu har valgt.

Når det er sagt så lyder det ikke som om at du har erfaring nok til at kaste dig ud i den slags endnu, men det du beskriver lyder som en udmærket måde for en begynder at lære at programmere på. Jeg startede også selv med at programmere i VB (Visual Basic) som er et af mange programmeringssprog :).

Der findes et utal af programmeringssprog og de mest udbredte er Java (som Android-programmer programmeres i), C, objective-C (som i-programmer programmeres i) og C++, så jeg vil foreslå at du starter med at lære et af dem :). Der findes MANGE flere, de fleste ligner dog hinanden og har nogenlunde samme syntaks (regler for hvordan man opbygger gyldige kommandoer), så kan man ét, lærer man hurtigt et par af de andre.

Hvis du insisterer på at kaste dig ud i at lave apps - eller vil læse mere - kan du finde SDK'et og hjælp til Android-enheder her: 

http://developer.android.com/sdk/index.html

... og til Apple-enheder her:

https://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action

Hvis du vil starte med at lære sproget vil jeg anbefale et par gode udviklingsmiljøer, de er også gratis:

http://www.eclipse.org/

http://netbeans.org/

Jeg bruger selv NetBeans og er rigtig tilfreds, men jeg kender mange som sværger til Eclipse.

God fornøjelse!

Mvh. Rune

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 20:49

Tusind tak for svarene, nu ved jeg da hvor jeg kan søge henne og hvad jeg skal kigge efter, dagene er lidt lange når man pt går ledig "selvstændig entreprenør" arme og ben udlejes,

jeg prøver at lege lidt med det

hvis det er en god ide jeg har og fremlægger det for en programmør, samtidigt ingen kapital er det så muligt hos nogen at profitten hos en programmør vil kunne deles evt 60/40 til programmør eller køre man ikke med den slags

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)