Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat + kontor og salg i dk, men med svensk virksomhed?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

I dag har jeg en virksomhed som laver sportsrealterede events i dk. Min konkurrenter er foreninger, hvilket betyder de IKKE har nogle salgsmoms, hvilket jeg naturligvis har med et almindeligt I/S.

I sverige er deres salgsmoms på sportsrelaterede events på kun 6%, hvilket kunne være meget fordelagtigt for mig og min konkurrenceevne.

Kan det lade sig gøre at have mit kontor og mine salg i dk, men oprette virksomhed i sverige? Vil lige tilføje at jeg pt undersøger mulighederne for at bevæge mig ind på det svenske marked, men fortsat blive på det danske.

Jonas

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du sikker på at du kan bruge 6 % satsen ?www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/vadarmoms/2512eller6procentsmoms/6procent.4.58d555751259e4d66168000354.html


idrottsverksamhet
Momsen är normalt 6 procent på
idrotter som utövas i Riksidrottsförbundets medlemsförbund
styrketräning, jazzdans, aerobics, workout och kampsporter
trav- och galoppverksamhet ansluten till Svenska travsportens centralförbund eller Svenska galoppförbundet
tjänster som har ett nära samband med idrott, t.ex. tillgång till redskap och uthyrning av baddräkter, handdukar, skridskor och racketar.


Undantag
Momsen är 25 procent för verksamhet som har något annat syfte än motion eller tävling. Det kan t.ex. gälla babysim, vattenlek för barn, besök på äventyrsbad, ponnyridning på nöjesfält, biljard på restaurang och gocartåkning på tivoli.
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Er du sikker på at du kan bruge 6 % satsen ?www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/vadarmoms/2512eller6procentsmoms/6procent.4.58d555751259e4d66168000354.html

Det er jeg da ret overbevist om:

Faldt over følgende ved et lignende svensk sportsevent: 

Vad kostar det?
790 kr inkl moms. Momsen är 6% på idrottstävlingar och alltså 44,72 kr. 

Efterfølgende fandt jeg følgende via google.

6% moms (den sk kulturmomsen) gäller för entrebiljetter till kultur- och idrottsevenemang. Undantag är danstillställningar där momsen är 25 %. Entréavgift till idrottsevenemang är momsfri om den tas ut av en allmännyttig ideell förening

Jonas

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville kontakte skatteverket i sverige for at få et kompetent svar.
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt bestemt også planen, nu ville jeg bare ligge stikke en føler ud her på Amino. Kan ikke ringe før mandag.

Jonas

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med du har kontor mv i dk har du defineret fast driftssted i dk og skal deraf afregne dansk moms og skat.
Herudover forstår jeg ikke helt at foreninger skulle være momsfri og du ikke kunne være det. Det er ydelsestypen der definerer om noget er momsfrit eller pligtigt.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må ikke drive forening med gevist for øje.

Men okay, så i princippet kunne jeg leje et lille kontor i sverige, som jeg kunne besøge af og til. (med moms forskellen er det næsten 200.000 jeg kan spare i år)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler nok at forstå et eller andet. Du fakturerer fra Danmark som dansk virksomhed går jeg ud fra?

Til Sverige fakturer du uden moms (EU) og svenskerne skal selv behandle momsen som erhvervelsesmoms ydelser - og er deres sats 6%  for den type - eller hvad som helst %, så vil jeg mene det er den sats de bruger både som indgående og udgående moms, så det er neutralt for dem

Du kan i alle fald ikke leje et kontor og flytte moms ved det. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg dig ret vil du gerne drive aktivitet med events og afholdelse af sportsarrangementer?
Momsfriheden for foreningerne ligger alene i at de afholder arrangementer udenfor deres eget felt. http://www.bdo.dk/nyheder/Pages/Hvornårskalforeningeropkrævemoms.aspx

Herudover vil jeg fortsat mene du kan risikere at være defineret af drift i DK og deraf dansk moms af din drift hermed i dk.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan såment godt have kontor - eksempelvis salgskontor - i Danmark uden at det udløser fast driftsted og dermed skattepligt.....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)