Hej Brian, og tak for dit bidrag....http://www.sportenkort.dk/nyhedsbanner/ var en udenmærket løsning, hvis det udelukkende var sportsnyheder jeg ville vise, men tak alligevel, det kan være den kan bruges et andet sted
Hvis du, eller i andre ved hvor der er en lignende service, men med blandede nyheder ville det være guld værd...
Hvad med at lave et lille script, der kan læse hvilken som helst rss-feed, så du ikke er afhængig af et bruge en bestemt nyhedsticker.
Nu ved jeg ikke hvad sprog du programmere i, men der findes en masse rss-scripts rundt omkring, eller så tager det ikke mange timer at programmere sådan et, der kan bruges til læsning af rss-feeds
Dato: 06-08-2007 14:28:00 Forfatter: Tue Topholm Hej Tommy
Hvad med at lave et lille script, der kan læse hvilken som helst rss-feed, så du ikke er afhængig af et bruge en bestemt nyhedsticker.
Det er lige det jeg er ude efter, problemet er bare at jeg ikke er programmør så jeg ville nok komme til at bruge LIDT mere end et par timer hvis jeg skulle lave det selv
Nu er jeg rimelig sikker på at jeg vil bruge nyheder fra TV2, så hvis du lige ved hvor der er et script der (passer) ville det være super...
Dato: 06-08-2007 14:44:18 Forfatter: Tue Topholm Hvilket sprog er siden kodet i?
Det må være html. Det er et CMS baseret system, og jeg har før indsat andre scripts uden problemer, jeg indsætter et tekst afsnit og indsætter det i html-koden for afsnittet.
Du kan ikke sætte ren HTML ind, også virker, det skal kodes i et serversprog som asp, php eller lign.
Fordi der skal jo kodes noget, der henter nyhederne frem. Så hvilket sprog er det kodet, og kan man overhovedet tilknytte et modul i cms''et, hvilket cms er det?
Dato: 06-08-2007 15:46:12 Forfatter: Tue Topholm Du kan ikke sætte ren HTML ind, også virker, det skal kodes i et serversprog som asp, php eller lign.
Fordi der skal jo kodes noget, der henter nyhederne frem. Så hvilket sprog er det kodet, og kan man overhovedet tilknytte et modul i cms''et, hvilket cms er det?
Det jeg mente med at indsætte html, var at jeg opretter et nyt afsnit (en remme) i den skifter jeg fra tekst-visning til html-visning, derefter indsætter jeg et script, og gemmer. Når man så ser siden ses det script der hentes automatisk.
Jeg har bl.a fundet dette script og indsat uden problemer <iframe src="http://www.180grader.dk/nyheder.php" frameborder="0" style="width: 500px;height: 40px" ></iframe>