Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - har jeg for mange keywords?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at forsøge mig med on-page optimeringen af mit site i første omgang (www.pissup.dk), og synes da det er svært at holde sig til meget få nøgleord.
Problemet er at det der beskriver min virksomhed bedst, altså festrejser eller aktivitetetsrejser nok ikke er verdens mest populære søgeord.

vi har defineret to målgrupper som vi skal ramme.

Polterabend arrangører og herreture.

Polterabend gæsterne vil jeg så ramme med ord som: polterabend, polterabend aktiviteter og polterabend ideer. Selvfølgelig primært polterabend.
Derudover ved søgning på nogle af de over 100 aktiviteter vi tilbyder.

Herreturene er lidt sværere at ramme, idet de normalt selv arrangerer deres rejser, her vil jeg prøve med
hoteller/hotel + dest
aktiviteter + dest
pakkerejser + dest

Vi har 5 - snart 6 destinationer med hver sin separate side.

Har jeg for mange keywords, til at det overhovedet kan lade sig gøre?

Hvordan er det med optimeringen...? kan man optimere hver enkelt side til forskellige ord, eller kommer man til at ligge under for at alle siderne er under samme domæne.

betyder det fx noget om jeg har fx

www.pissup.dk/prag/rejser/aktiviteter - optimeret til aktiviteter i prag + polterabend aktiviteter
www.pissup.dk/prag/rejser/hoteller - optimeret til hoteller i prag
www.pissup.dk/prag/booking/polterabend - optimeret til polterabend

eller ville det give bedre at have dem på hver sit domæne?

taget i betragtning af hvordan hjemmesiden ser ud nu.

får jeg brug for ekstern hjælp, eller kan jeg komme langt med selv at søge rundt på nettet?
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:00
lige en personlig erfaring... har lige været med til at arrangere to polterabender... sørg for at have både polterabend og polterarbend som søgeord... det er cirka 50/50 hvad folk skriver...

mht det andet, så tør jeg ikke give et bud.. men jeg ville da sige, at I skulle oprette 100 sider, hver optimeret til en af jeres 100 aktiviteter... (hov, var det et bud ;-) )... det var nogenlunde det jeg ville have gjort, men om det er mest optimalt er der sikkert andre der kan svare mere seriøst på... bare husk ikke kun at fokusere på et par enkelte søgeord... folk søger på alt muligt de har i tankerne når de søger... og som regel med en sætning... mener jeg har læst, at de fleste bruger mindst 2 - 3 ord i hver søgning...

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:12
Hejsa.

Der er rigtig mange muligheder for dig :-)

Først og fremmest er det vigtigt, at du får prioriteret din søgeordsliste, så du bruger din energi på de ord som vil give dig flest relevante besøg. Her kan jeg anbefale dig at benytte Googles søgeordsværktøj som inspiration (https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal) eller du kan oprette en AdWords-kampagnie og på den måde få analyseret den konkrete statistik du får i en bestemt periode.

Det er som Brian nævner en rigtig god ide, at du hurtigst muligt opretter en side til
hver af dine 100 aktiviteter og linker dem godt sammen og analysere resultaterne. Dernest vil jeg så anbefale, at du udvælger dine "top 5 til 10 ord" som du arbejder grundigt med at optimerer på. Et ord til hver side, brugt i forskellige relevante/kobinerede sætninger på din hjemmesides mest relevante sider. Sørg for løbende at analysere dine resultater. Når du så begynder at kunne mærke, at din SEO virker, kan du gå videre med flere ord og søgeordssætninger.

Jeg vil helt klart anbefale dig at koncentrerer dig om ét domænenavn, men med mange indholdssider (fx nyheder, artikler, aktivitetsoversigter osv..) Til dit spørgsmål om du kan have flere søreord på hver enkelt side, er svaret i mange tilfælde ja, men dit arbejde bliver nemmere, hvis du i første omgang fokuserer på få centrale ord pr side, som du kombinerer i forskellige relevante sætninger.

Jeg vil desuden klart anbefale dig, også at fokuserer på en fornuftig indgående linkstrategi i en nær fremtid.

Held og lykke med festerne :-)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)