Hej Jeg er i gang med at forsøge mig med on-page optimeringen af mit site i første omgang (www.pissup.dk), og synes da det er svært at holde sig til meget få nøgleord. Problemet er at det der beskriver min virksomhed bedst, altså festrejser eller aktivitetetsrejser nok ikke er verdens mest populære søgeord. vi har defineret to målgrupper som vi skal ramme. Polterabend arrangører og herreture. Polterabend gæsterne vil jeg så ramme med ord som: polterabend, polterabend aktiviteter og polterabend ideer. Selvfølgelig primært polterabend. Derudover ved søgning på nogle af de over 100 aktiviteter vi tilbyder. Herreturene er lidt sværere at ramme, idet de normalt selv arrangerer deres rejser, her vil jeg prøve med hoteller/hotel + dest aktiviteter + dest pakkerejser + dest Vi har 5 - snart 6 destinationer med hver sin separate side. Har jeg for mange keywords, til at det overhovedet kan lade sig gøre? Hvordan er det med optimeringen...? kan man optimere hver enkelt side til forskellige ord, eller kommer man til at ligge under for at alle siderne er under samme domæne. betyder det fx noget om jeg har fx www.pissup.dk/prag/rejser/aktiviteter - optimeret til aktiviteter i prag + polterabend aktiviteter www.pissup.dk/prag/rejser/hoteller - optimeret til hoteller i prag www.pissup.dk/prag/booking/polterabend - optimeret til polterabend eller ville det give bedre at have dem på hver sit domæne? taget i betragtning af hvordan hjemmesiden ser ud nu. får jeg brug for ekstern hjælp, eller kan jeg komme langt med selv at søge rundt på nettet? |
lige en personlig erfaring... har lige været med til at arrangere to polterabender... sørg for at have både polterabend og polterarbend som søgeord... det er cirka 50/50 hvad folk skriver...
mht det andet, så tør jeg ikke give et bud.. men jeg ville da sige, at I skulle oprette 100 sider, hver optimeret til en af jeres 100 aktiviteter... (hov, var det et bud ;-) )... det var nogenlunde det jeg ville have gjort, men om det er mest optimalt er der sikkert andre der kan svare mere seriøst på... bare husk ikke kun at fokusere på et par enkelte søgeord... folk søger på alt muligt de har i tankerne når de søger... og som regel med en sætning... mener jeg har læst, at de fleste bruger mindst 2 - 3 ord i hver søgning...