Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto for I/S firma

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald kan man nok ikke bruge andres priser til så meget - andet end sådan et generelt blik over om måske små banker er mere risikovillige (læs pressede på kapital og bundlinje i en del fald) - eller om nogle enkle skulle være mere til at tale med end andre.

Jeg er mange jeg kender har erhvervskonti, både 1 2 og 3 og tilknyttede pluskonti med rente til firmaopsparing og gratis netbank og flere andre fordele til 0 kr i Nordea. Det hænger sammen med gamle engagementer og folk der har alle deres engagementer og de private hos Nordea, er i fordel+ segmentet hvor Nordea tilbyder samme vilkår for små erhvervsdrivende som for private.

Jeg tror de fleste, hvis de har hele engagementet i samme bank, og har været der nogle år uden at give banken større udfordringer, ret let får erhvervskonto de fleste steder - uden større pris, men bankerne er presset og erhverv er et område de ofte søger pris på for netbank og guldkort o.l

Det taler faktisk imod det her med at shoppe rundt efter bedste bank, at man kan ha fordele af at samle privat og erhverv og være i samme filial/bank i en del år. Jeg synes ind i mellem det er lidt overset, hvad den kontakt kan byde på, og mener man altid i alle først skal teste alt af med den bank man har som privat - og først da shoppe rundt - og man kan jo altid teste andre uden at sige det til sin egen, før man finder nogen der vil byde bedre ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald kan man nok ikke bruge andres priser til så meget - andet end sådan et generelt blik over om måske små banker er mere risikovillige (læs pressede på kapital og bundlinje i en del fald) - eller om nogle enkle skulle være mere til at tale med end andre.

Dette er klart tilfældet hos Basis bank, men hvis du er klar over risikoen og dit engagement ikke er stort, så er de en mulighed. Hvis du har et stort engagement hos din bank, så har du jo bedre kort at forhandle med.

Mine andre bankforretninger har jeg i en af de store banken, hvis ikke den største. Men trods at familien har fem konti, et lån med 300% sikkerhed samt forsikringer samlet, så ville min 'firma konto' betyde gebyrer og 0% i renter. Så lidt i protest ledte jeg efter en anden bank og måske flytter jeg resten af engagementet med.

Stig

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)