På min webshop tager jeg fragt sådan ca. efter vægt, men aldrig under kr. 29,- og for det meste lidt mere. Hvis jeg f.eks. sælger en enkelt whiteboard Tusch til kr. 10,- betaler man kr. 29,- i fragt og frimærket koster kr. 8,- så hænger det alligevel nogenlunde sammen. Hvis man køber 4 produkter eller mere nedsættes fragten til kr. 29,- uanset hvor meget pakken vejer. Lidt ligesom Boysen har erfaret, har det også for mig vist sig at mange undlader at tilføje ekstra produkter f.eks. lige lægge en 10 kroners tusch oveni selvom de herved kunne spare penge samtidig med de fik en gratis tusch. Dem der lægger ekstra varer i for at spare fragt tager som regel en ekstra vare af det de alligevel skal bruge, og det er jo fint både for kunden og mig. Webshop kunder er meget følsomme på fragtpriser, mange ser næsten ikke på varens pris bare de får "gratis fragt". Hvis man gerne vil tilbyde gratis eller meget billig fragt kan man vælge at sætte 1stk.s prisen meget højt og så lave en billig pris ved større antal. Minimums ordre tror jeg er en rigtig dårlig ide til privatkunder. |
Hej Jesper,
De bliver lige så stille rullet ud på alle webshops, her er beskeden direkte sakset fra admin:
Men hvornår opdaterer I så min shop?
Vi opdaterer alle webshops løbende, så vi er sikre på, at alt går som det skal. Vi forventer at afslutte opdatereringerne af alle webshops til WebShop8 lige før påske. I god tid inden vi opdaterer din shop, får du selvfølgelig besked, så du kan nå at forberede dig på opdateringen. I din shop administration vil du snart kunne se datoen for opgraderingen af netop din shop.