Hej Amino'er, Jeg synes i den seneste tid der er faldet en del indlæg om hvad man skal stille op i forhold til indberetning mv. af moms af varekøb og -salg i EU regi. Jeg er netop faldet over denne vejledning fra SKAT, som blev udgivet i starten af året: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2090049&vId=0 /Christian
|
Hej Christian,
jeg har hørt at man kan give stjerner/karma for indlæg. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan, men du får alligevel 5.
Jeg læser meget af denne vejledning som SKAT, der vasker hænder - det er min mening.
Et spørgsmål der dog rejste sig er omkring elektronisk opbevaring af regnskabsmateriale.
Hvordan kan det være at det stadigvæk er næsten umuligt for et dansk selskab at opbevare elektronisk regnskabsmateriale i et andet EU land? Flere EU lande har lempet på disse regler for længst.
Jeg er godt klar over at et argument er bekæmpelse af økonomisk kriminalitet, men vi har vel også et europæisk samarbejde omkring dette?
Er der nogen som har fået godkendelse til at opbevare elektronisk regnskabsmateriale i et andet EU land?
Stig