Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oprette mig som virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Aminoer!

Jeg er en 16-årig dreng, som synes alt det med handel, forretnings osv. er pisseskægt. Jeg kunne godt tænke mig at opkøbe nogle partier af f.eks. arbejdshandsker, sugerør, whatever, og så sælge dem videre. Dén del har jeg skam styr på.

Det spørgsmål, som går igen og igen i mit hoved er: hvordan skal jeg gribe det an? Jeg kan ikke, som privatperson, videresælge varepartier til virksomheder uden at være registreret et sted, opgive det til Skat el. lign., så hvordan griber jeg denne situation an?
Skal jeg oprette mig som virksomhed og bruge den udadtil, når jeg handler?

* Kan jeg, som privatperson, godt opkøbe og videresælge varepartier?

* Nej, det kan jeg vel ikke, så .. hvordan griber jeg det an? Hvordan skal jeg oprette mig for at kunne bruge min virksomhed til f.eks. opkøb af varepartier o.lign.?

Jeg håber, I forstår hvad jeg mener!

Mange venlige hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21

Først må du ikke importere fra uden for EU og det du taler om lyder lidt som asien/Kina - UDEN at være CVR registreret med moms OG importør registreret. Det kræver du får statsamtstilladelse og at dine forældre tager dit ansvar som virksomhed overfor 3.part indtil du er 18

Du kan godt købe fra nogen i Danmark eller EU og sælge videre, men må så ikke kommer over 50.000 kr på 12 lbd måneder - læs evt her lidt om hvornår man skal momsregistreres og i hovedblokken en masse andet - ret let læst om hvad man gør med skat.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 12:55

Du skal oprette dig som virksomhed, men fordi du er under 18. skal du søge om tilladelse hos statsforvaltningen samt have forældre underskrift på det. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)