Hej Amino'er Jeg har endnu ikke indtastet Metakeys, keywords osv. på min hjemmeside. Men hvad er gode keywords og metakeys? ER det ord som siger noget om indholdet på hjemmesiden? Jeg er ikke særlig erfaren indenfor SEO. Mvh. Rasmus |
Hej Rasmus
På siden her http://www.concept-i.dk/blog/meta-keywords-tags.html kan du læse en masse omkring generel god praksis i forbindelse med SEO, herunder metakeys.
Nu er det godt nok et par år siden den artikel blev skrevet, men vil gå ud fra de fleste af rådene stadig holder - omend bare er endnu vigtigere.
I forhold til tidligere, lever søgemaskiner i høj grad deres eget liv, og metakeys er derfor blevet mindre væsentlige end før. Derimod er det vigtigt at du har unikke titler på Alle dine sider, både for at hjælpe google og dem der skal kigge på dine søgeresultater.
Hvis du laver metakeys er det en god idé at de også er unikke for hver side, da det ikke er generelle søgeord for sitet, men specifikke keywords for den pågældende side. Ved ikke om det også gælder keywords (da det som sagt ikke længere er alle browsere der overhovedet kigger på dem), men generelt kan du risikere at blive straffet af Google for duplicate content (samme indhold på flere sider).
Håber det var et skridt på vejen :)
Mvh. Rasmus