Hvis nogle af jer skulle være så heldige at få råd til et fedt køkken, så lad være med at købe Gaggenau Hårde Hvidevarer. Gaggenau er vel det ultimativt dyreste og flotteste i hårde hvidevarer, men kvaliteten er til at grine af. Vi har haft vores Gaggenau Hårde Hvidevarer i knap 4 år og næsten alt er gået i stykker. Gasblusset fik de aldrig til at fungere helt, det gik i stykker fra starten og de har prøvet at lave det 3-4 gange, men det er bare ustabilt. Mikroovnen røg efter 3 år, der var displayet og lågen slidt ned og det kostede 2.000 kr. at få display skiftet, lågen opgav de.. Emhætten gik i stykker her forleden og 4.000 kr. efter kan de stadigvæk ikke få lortet til at virke. Ovnen gik sig så efterfølgende en tur, den bipper hysterisk og er blevet meget mærkeligt. Nu er opvaskemaskinen også gået i stykker, den vasker ikke rent og går i stå når det passer den.
Vi har passet alt udførligt som der står i manualen, men det virker som om der er indbygget en selvdestruktionshimstergims som er sat til 3 år. Men hvad kan man også forlange af hårde hvidevarer til over 100.000 kr....
Så det korte af det lange er, hold jer langt væk fra det tarvelige skidt...
Og til slut, hvad skal vi købe i stedet for, for det skidt skal bare ud af vores hus?
Hej Martin - det var sq da irriterende. Hvad du skal købe ved jeg ikke, men jeg har altid været meget tilfreds med Siemens, Miele og Vølund. Min seneste Vølund opvaskemaskine, som vel er 5-6 år kører som smurt. Held og lykke
Som tidligere butikschef i Punkt1, så kan jeg oplyse dig, at klart de bedste produkter får du fra Miele. Her er der en klar sammenhæng mellem prisen og kvaliteten.
Hvis du ikke gider Miele's patenterede bestikbakke i opvaskemaskinen, så vælg topmodellen fra Vølund. Du skal bare lige vide, at du skal helst ikke blive træt af udseendet på de produkter - for de holder altså i 20 år! Så er du advaret.
Vælg alternativt en Thermex emhætte. Også et supergodt produkt.
Der er stor forskel på hvidevaresælgere og steder at købe hvidevarerne. Jeg kan sende dig pb med nogle navne og butikker. Disse personer kan jeg indestå for, at de aldrig ville stikke dig en plade for at sælge noget.
Ja det er jo en kedelig omgang, du (er) har været igennem. Jeg kan varmt anbefale http://www.scholtes.dk/ og Miele - der får du kvalitet for pengene, og nej jeg får ikke provision fra dem..
Vi har lige installeret komplet Miele-program for en kunde i et lækkert nyt Invitakøkken, hvilket næsten matcher samme Mieleprodukter én i familien har fået i deres nybyggeri... konklusionen her henholdsvis 4mdr. og 7mdr. senere, det spiller MAX!
I næste uge propper vi endnu en omgang Miele-produkter ind i et hus i forbindelse med en totalrenovering, og jeg er sikker på det bliver samme succesoplevelse.
Tja.. Der er desværre rigtigt meget af det "dyre" som faktisk mest af alt er dyrt pga design.. incl. SMEG - De kan det der med design, og så holder den så også bare der..
Vi købte faktisk vores nye hårdehvidevarer i møbelhelvede IKEA - de laver dem så heldigvis ikke selv - det gør Whirlpool - og det funker sgu helt fint - og hvis det så skulle gå hen og dø om 4 år - så ud og nyt... Måske ikke særligt økologisk, men til gengæld funktionelt..
Jeg har også hørt, at Gaggenau er mere smart design og detaljer end god kvalitet. Og vi mener selv, vi er ved at købe toppen af poppen til vores nybyggeri.
I nuværende hus (bygget tilbage i 1998) har vi Miele hele vejen igennem - pånær emhætten, som for 2 år siden blev udskiftet med en Trepol. Det kan også anbefales.
Vi har INGEN problemer haft med hvidevarerne – kun en pudsig oplevelse med glasset i ovnlågen, der pludselig sprang en dag ud af den blå luft. Håndværkeren var meget forbløffet – han havde ikke oplevet lignende med Miele de 30-40 år, han havde arbejdet med det. Sådan noget kan jo ske – derudover intet.
Det spiller bare, kører altid, vaskemaskinen vasker ALT – også det der ikke må vaskes. Min moder har også altid haft Miele – specielt opvaske- og vaskemaskine. Det holder 20 år, som det også er skrevet andetsteds her på siden. Komfuret har været enten Voss eller Miele gennem årene.
Ved den seneste test i Tænk gik Miele af med sejren for bedste emhætte, og så blev det nævnt, at en emhætte, der rent faktisk ligner en tragt, nu engang fungerer bedst!
Nåh, tilbage til det nye byggeri. Vi køber: Miele opvaske- og vaskemaskine, Liebherr køle- og fryseskab, sandsynligvis Siemens ovn, og Witt induktionskomfur. Derudover kommer emhætten, som er købt på lagersalg ved Trepol. Liebherr laves også af Miele – prisen er måske lidt billigere, hvis det har betydning.
Alt dette får vi til cirka 40.000 ekskl emhætten, som jeg ikke eksakt kan huske, hvad vi gav for. De fleste ting købes på nettet eller hos leverandør, fundet her på sitet, som sælger udstillingsmodeller. Dem kan vi nu godt bruge.
EDIT: Jeg må vist heller skrive, at købeskab og fryser er de største, der fås. Og alle hvidevarer er i stål. Det har en vis betydning for prisen, hvis nogle regner efter. Induktionskomfuret bliver sådan et fedt aflangt et (97 cm bredt) med pladerne ved siden af hinanden.
Jeg har flere venner som køber dyrt for det skal se smart ud.... og der er gang i kaffemaskinen, for teknikeren er der i tide og utide for at få Bo Bedre køkkenet til at fungere ;-)
Vi har kørt en helt anden approach, da vi købte huset i 1999 renoverede vi køkkenet fuldstændig - når nu ens far er retired tømrermester så hjælper det lidt på det - så vi fik en superdeal på et Skab Selv køkken - og i et Skab Selv køkken behøver man ikke Gaggenau, Miele eller andre svinedyre hvidevarer. Så vi købte såvel komfur (Gorenje), køleskab (Gorenje) og opvaskemaskine (Bauknecht) hvor design (på nær komfur, ovn) ikke er sat højest - til gengæld har vi prioteret enkle hvidevarer til super god pris. Det hele kører stadig derudaf!
Vores taktik med vaskemaskinen har til gengæld været rigtig god - vi har ihvertfald sparet KASSEN: En lokal pensioneret hvidevare-reparatør med 500 års erfaring (næsten) indenfor vaskemaskiner har lavet en god forretning ud af at købe/eller overtage brugte vaskemaskiner. Han tuner dem så lige, reparere dem osv - og så sælger han dem for det antal hundrede kroner som den kører i omdrejninger...
Derfor fik vi en brugt, men tiptop velkørende SIEMENS Siwamat til 800 kroner.... 800!
Den kørte deruaf i 3 år - så skulle den lige på traileren og ud til pensionisten igen - en time senere, en obligatorisk øl og 250 kroner fattigere kørte den så lige to år mere - total udgift 1.050 og en obligatorisk øl. I 2004 skiftede vi den ud med en ny brugt Siemens Siwamat - den måtte vi godt nok slippe 1.200 for - men den kører stadig derudaf - og for os med små børn, betyder det hver eneste dag. Forventer den trækker et par år endnu - og skulle den stå af, er jeg sikker på en obligatorisk øl og et par hundrede kroner får den på banen igen.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic