Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Læs min erhvervspraktik ansøgning!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Heeey jeg er ny her på amino, så vidste ikk rigtig hvor jeg skulle starte min tråd... men håber i vil læse min ansøgning og give nogt konstruktriv respons.

Uopfordret ansøgning – praktik som elektrikerlærling
Har i plads til en flexibel elektrikerlærling, der starter på uddannelsen til sommer, og som virkelig ser frem til den praktiske del af sin uddannelse? En person der har undersøgt uddannelsen til bunds, og som nu gerne vil lære faget til punkt og prikke! Så er det mig i søger! Mit navn er Omar, er en ung mand på 21 år.

Hvorfor elektriker?

Jeg elsker at være aktiv, og ser mig selv i el-branchen resten af livet, da det er en arbejdsplads med brede muligheder for både karrieremæssig og personlig udvikling. I 8 klasse var jeg i erhvervspraktik hos et maskine firma i Slagelse, hvor den elektriske del og installationen mest fangede min opmærksomhed, her gik jeg en uge med en elektriker, der fortalte mig, at jeg havde den rette motivation til denne uddannelse! Glæder mig allerede til grundforløbet, hvor jeg ved, at undervisningen omfatter: Installation, Dimensionering, Belysningsanlæg og Intelligente installationer. Men det helt sjove, er jo når man kommer i gang med hovedforløbet, så allerede nu vil jeg gerne føle mig sikker, og starte i en rigtig god el virksomhed. Mit speciale vil være installationsteknik. Den helt specifikke grund til, jeg gerne vil være elektriker, er fordi man både skal bruge hovedet og hænder! Jeg ved det er vigtigt at have sin baggrundsviden på plads, før man er ude i det praktiske, og jeg kan lide at arbejde med komplicerede opgaver. El-branchen er i konstant udvikling, så det tiltaler mig, at der hele tiden udvikles nye arbejdsområder. Jeg kan lig at arbejde selvstændigt og i teams, og klarer mig godt på begge områder. Jeg giver ikke op ved forhindringer, for jeg kan lide udfordringer! Som I kan se søger jeg INDEN uddannelsesstart. Hvis i ikke indgår aftale, før man er færdig med grundforløbet, vil jeg meget gerne hører fra dem, så vi eventuelt kunne lave en anden aftale, fx at jeg skal henvende mig igen efter studiestart. Jeg vil medglæde komme og hjælpe til som ”arbejdsdreng”.

Lidt om mig:

Er morgenfrisk, imødekommende og mødestabil! Fysisk har jeg meget overskud, og passer meget på min krop i form af sund kost og 2 timers træning hver dag.  Jeg har afsluttet niende klasse, arbejdet en del, også efterfølgende været i gang med pædagog uddannelsen. Denne uddannelse har jeg sat på pause, fordi det ikke var noget jeg kunne se mig selv, arbejde med resten af livet. Derfor satser jeg på elektriker uddannelsen, da jeg med garanti fandt ud af, til åbent hus 2012 ved Københavns Erhvervs Akademi, at dette var et fag var min fremtid. Pædagog forløbet har givet mig det, at jeg ved hvordan jeg skal handle i situationer med forskellige mennesker. Jeg ved hvordan jeg skal opstå præsentabelt og agere rationelt i forskellige psykologiske sammenhænge på arbejdspladsen. Mine nærmeste ville beskrive mig, som en venlig og lyttende sjæl. Men samtidig er jeg også meget social, og vil med glæde skabe mig et større netværk

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige rettet din overskrift, da jeg tror din caps lock har siddet fast.. Held og lykke med uddannelsen!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe tak men hvad syns du om ansøgningen?
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Jeg syntes faktisk ansøgningen er rigtig god. Der var lige et sted for du har skrevet "lig" i stedet for "lide". Ellers synes jeg du kommer godt rundt og beskriver hvorfor du vil og hvad du kan. Jeg ville helt sikkert kalde dig ind til samtale hvis jeg fik sådan en ansøgning :)

Held og lykke,

Mvh. Daniel

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak Daniel !!!
Det må jeg da lige få rettet ;)
Fortsat god dag!
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også din ansøgning er god. Det er flere år siden, jeg arbejdede i byggebranchen, men dengang var det ikke så almindeligt med ansøgninger, så jeg har desværre ikke rigtigt noget at sammenligne med.

Du bør næsten gå efter et lidt større firma, ikke? Der vil du sikkert kunne lære mest og komme rundt på forskellige arbejdeopgaver.

Det er lidt små stavefejl rundt om, bl.a. skal du ikke skrive de forskellige specialer med stort. 

Held og lykke med det.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Umiddelbart en rigtig god ansøgning - synes jeg.
Den kunne godt trænge til en omgang korrekturlæsning dog.

Jeg ville afslutte den med noget i stil med:
"Jeg glæder mig til at uddybe ovenstående og besvare eventuelle spørgsmål til en samtale hos jer."

Jeg håber du får fundet dig en plads! :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Marianne! Jeg vil huske det du har skrevet, måske skulle jeg satse på større firmaer :)
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo lars!
Den slutning bør jeg nok bruge :) håber bare ikke det bliver en svær samtale :) er lidt nervøs :)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Lige lidt hurtig input til din ansøgning herfra.

Allerførst skal du lave mange flere afsnit i din ansøgning, man bliver helt "forpustet" af at læse så lange afsnit, samtidig går det læsningen nemmere med flere afsnit og det gør det lettere for læseren af ansøgningen at få et overblik over hvad du skriver når de hurtigt scanner din ansøgning.

Du skriver:

efterfølgende været i gang med pædagog uddannelsen. Denne uddannelse har jeg sat på pause, fordi det ikke var noget jeg kunne se mig selv, arbejde med resten af livet.

Det er ikke godt nok at du skriver den er sat på pause, på den måde fortæller du læseren at du måske vender tilbage til det på et senere tidspunkt, hvilket ikke er godt hvis de skal overveje at tage dig ind til en helt anden branche, enten er du stoppet på den uddannelse eller ikke.

Du skriver:

Jeg vil medglæde komme og hjælpe til som ”arbejdsdreng”.

Det ville jeg nok vælge at skrive lidt anderledes, den måde du skriver det på er en smule "nå ja, hvis det ikke kan være anderledes kan jeg da godt kigge forbi og hjælpe lidt til" det lyder ikke pænt.

Skriv i stedet f.ekx. sådan her:

Jeg er naturligvis villig til at komme og vise min velvilje og mit engagement i forhold til EL branchen, så i kan se at jeg rent faktisk brænder for faget og jeg har flair for arbejdet.

Det var lige mit lille input til din ansøgning, held og lykke med det.

Best Regards

Kim

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)