Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App til Iphone

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Big Smile

Er i gang med at lave en app i jquery og html, men hvordan programmeres app's helt korrekt, så den kan blive godkendt i AppStore?

Ved I hvad det kan komme til at koste?

Noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:10

Ikke i HTML og Javascript i hvertfald...

Du skal lave appen i Objective-C med Apples SDK.
Ellers skal du ihvertfald igang med en 3.parts wrapper, som pakker dit HTML/JS ind i en native app, men det er ikke fedt. 

Fra København
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Chris Hjorth Creations Skrevet kl. 18:20

Undersøg PhoneGap hvis du gerne vil bruge web teknologier til at lave din app.

Du kan også bare have appen liggende på en server og så loade siden ind i en webview men så virker det ikke offline.

Apple Developer License som du skal have for at uploade til app store koster ca 600 DKK om året sidst jeg undersøgte det. Google efter apples human interface guidelines dokument for info om hvad der er god stil i en app ifølge Apple selv.

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 20:58

Er PhoneGap ikke til Android og ikke til Apple?

Har lige registreret mig som Apple Developer, som studerende skulle det være gratis. 

Ved du hvor meget det koster at få sin app i AppStore?

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 21:00

Betyder det at man skal bruge et Apple værktøj eller kan man godt bruge f.eks. Textwrangler? 

Fra København
Tilmeldt 16. Dec 11
Fra  Chris Hjorth Creations Skrevet kl. 21:11

http://phonegap.com/about/feature/ de mest populere smartphone OS er understøttet.

Det koster ikke noget at uploade til app store når du har fået Developer License, the catch er at du skal bruge en mac for at kunne uploade plus have en iPhone eller iPad til at teste. Det betyder også at du skal bruge Xcode programmet på et eller andet tidspunkt.

Alt hvad der er web teknologi kan du udvikle og teste som du plejer, der er når du skal pakke det ind i en app til app store du skal have fat i Xcode. PhoneGap ender også med at producere et Xcode project til dig.

Så når du alligevel ikke kommer udenom Xcode kan du så vurdere om din app er bedst udviklet som native eller som hybrid (indpakket web teknologi groft sagt).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:16

Man kan også bruge http://www.appcelerator.com/platform/titanium-platform/ som platform for udvikling af apps.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 22:30

Super, tak Smile Er i gang med at downloade Xcode. Men hvordan sender jeg til AppStore? Er der ikke noget med at de skal godkende og der kan gå op til en uge, før man kan finde app'en i AppleStore? 

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 22:32

Takker :) Tror jeg prøver med Xcode i første omgang. 

Fra København
Tilmeldt 16. Dec 11
Fra  Chris Hjorth Creations Skrevet kl. 22:42

Xcode indeholder en upload funktion (archive og så distribute kort sagt). Inde på developer.apple.com er der guides til hvordan hele processen foregår. Der er masser af god info derinde som er værd at mindst skimme hvis du vil udvikle og udgive en app.

Og korrekt Apple skal godkende din app, jeg har oplevet det kan tage alt imellem 4-5 dage til 3 uger afhængig af hvor travlt de har og hvilke elementer indgår i din app. Ingen udover Apple ved præcist hvad der afgør tiden så det er desværre noget man må finde sig i. Jeg plejer at planlægge med to ugers review tid for første upload og en uge for updates. Men det er baseret på mine egne erfaringer, man hører lidt af hvert om hvor lang tid det tager.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)