Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat som konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg sidder i en dilemma.

Jeg har en mands rådgivende ingeniør virksomhed.
Jeg har en aftale med en konsulent (faktisk min tidligere arbejdsgiver, som har sit eget firma) om at han kan træde ind og hjælpe mig med at løse opgaverne. Det er som sådan fint nok, spørgsmålet er så, kan jeg tillade mig med at sætte hans navn på mit hjemmeside som ansat. Han er helt fint med det, men hvordan er det overfor kunderne og omverdenen. Vil det betragtes som om han er fast ansat og på den måde "lyver" jeg om min virksomhed eller er det ok?
Kan jeg evt. skrive at han er konsulent og hvordan vil det betragtes af kunderne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Er det ikke bedre at skrive samarbejdspartner.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 21:15

Hej Karsten.
Det er jo ikke en samarbejdspartner i denne sammenhæng. Det er jo mine kunder og opgaven er mit ansvar, dvs. Hvis han laver fejl så er det stadig mit ansvar, og derfor er der ikke tale om en samarbejde på den måde, men mere at han løser opgaven for mig, når jeg har travlt.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:31

Når han nu hjælper dig som du beskriver skal du da have hans navn på, da han selv er indstillet på det. Tilknyttet konsulent er da fint at bruge og det må da være helt ærligt. Du lyver på ingen måde over for nogen. De dyre konsulent firmaer har også medarbejdere/billigere konsulenter til at løse dele af opgaverne. Men omvendt, hvis du falkturerer personlige anvendte dyre timer og opgaven løses af en billigere betalt med mindre kompetence så er det ikke helt ok at tage dyre timer hele vejen igennem. Jeg vil personligt sikre mig om det er senior eller junior rådgiver der løser dele af opgaven bortset fra hvis der aftales en generel fast timepris for at få løst opgaven.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 21:39

Hej Morten. Han har over 30 års erfaring og jeg har over 12 års erfaring. Så opgaverne løses udelukkende erfarne folk. Og jeg operere udelukkende med 3 timer satser; ingeniør projektering, ingeniør Bygherrerådgivning og tegner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)