|
Hej Alle, Ja så kom der et lille dilemma i forbindelse med min import fra Kina. Vi bestilte varer fra tre forskellige firmaer i Kina, og disse blev pakket i en container. Da containeren skulle af sted, viste det sig, at en af firmaerne havde rod i papirerne. Alt dette blev ordnet og containeren kom af sted. Det som der nu sker er, at shippingfirmaet (DFDS) forlanger ca. 600 usd. mere fra firmaet som havde rod i papirerne. Firmaet mener ikke at dette er rimeligt, og de ønsker derfor ikke at betale. DFDS vil ikke sende BL til firmaet før de har betalt de 600 usd. Jeg kan ikke få containeren før jeg modtager BL. Jeg kunne selvfølgelig hjælpe, og betale noget af de 600 usd. Mener bare ikke at det er fair. Hvordan står man i denne situation, og hvad gør man. |
Hej Ivanovic
Må tilstå jeg synes det lyder noget dyrt, 600 USD er mange penge i Kina! Er du sikker på at du ikke bliver snydt på en eller anden måde? Hvor har du informationen om de 600 USD fra? Hvem har købt og betalt fragten? Hvor står containeren nu ?
Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at tage kontakt til DFDS, mener du iøvrigt ikke DVS ? (DFDS transport blev i januar solgt til DSV).
Ravn
Bliv gratis medlem