Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageholdelse af BL

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Ja så kom der et lille dilemma i forbindelse med min import fra Kina. Vi bestilte varer fra tre forskellige firmaer i Kina, og disse blev pakket i en container. Da containeren skulle af sted, viste det sig, at en af firmaerne havde rod i papirerne. Alt dette blev ordnet og containeren kom af sted.

Det som der nu sker er, at shippingfirmaet (DFDS) forlanger ca. 600 usd. mere fra firmaet som havde rod i papirerne. Firmaet mener ikke at dette er rimeligt, og de ønsker derfor ikke at betale. DFDS vil ikke sende BL til firmaet før de har betalt de 600 usd. Jeg kan ikke få containeren før jeg modtager BL.

Jeg kunne selvfølgelig hjælpe, og betale noget af de 600 usd. Mener bare ikke at det er fair.

Hvordan står man i denne situation, og hvad gør man.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12943
Skrevet kl. 10:55
Hej Ivanovic

Må tilstå jeg synes det lyder noget dyrt, 600 USD er mange penge i Kina! Er du sikker på at du ikke bliver snydt på en eller anden måde? Hvor har du informationen om de 600 USD fra? Hvem har købt og betalt fragten? Hvor står containeren nu ?

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at tage kontakt til DFDS, mener du iøvrigt ikke DVS ? (DFDS transport blev i januar solgt til DSV).

Ravn

Tilmeldt 8. Nov 05
Skrevet kl. 09:49
Hej Ravn,

1. Er du sikker på at du ikke bliver snydt? Nej jeg er ikke sikker på, at leverandøren ikke bliver snydt.

2. Hvor har du informationen om de 600 USD fra? Informationerne om de 600 USD har jeg fra leverandøren, samt DVS.

3. Hvem har købt og betalt fragten? Jeg har købt varerne FOB, og betaler direkte til DSV

4. Hvor står containeren nu? Containeren er på vej fra Kina til Danmark, og er et eller andet sted ude i den store verden :)

5. Mener du iøvrigt ikke DVS? Jo

Tilmeldt 8. Nov 05
Skrevet kl. 14:16
Hej Alle,

Ingen som kan hjælpe med dette?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:16
Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 22:07

Hvad betyder BL?

Mvh. Allan

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:00

Hvorfor spørger du tråden er jo næsten et år gammel?

Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 23:45

Hej Ravn,
Jeg har brug for at vide det og da det ikke fremgår af tråden kunne det jo være jeg kunne få et svar. Jeg kunne jo også have oprettet en ny tråd men da der sikket er andre der søger efter BL her på amino - og denne tråd dukker op - er det vel meget relevant at forsætte her. ;o)

Mvh. Allan

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:10

Hej igen

Hvis du ikke ved hvad BL i relation til emnet kan du nok heller ikke svare!  BL forkortes normal B/L og er den engelske forkortelse for Bill of Lading. Den der besidder B/L besidder også retten til at disponere godset.

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)