Vi har behov for at udsende et sted mellem 20.000 og 80.000 nyhedsbreve, og vi ønsker ikke at benytte os af end-løsninger som eksempelvis E-brev da vores behov formentlig også vil stige med tiden. Jeg er selvfølgelig klar på at opsætte en dedikeret server, men jeg ville høre hvad der egentligt kræves af serveren/software/mig som nyhedsbrev-udsender. Al programmering kan vi selv stå for, men hvad er der egentligt helt specielt ved en sådan server? Hvordan undgår man at komme i ''Junk'' mapper og blive blacklistet på Spamhaus etc.? Alle der har erfaringer med lignende, eller forslag til løsninger er meget velkomne til at kontakte mig! Mvh. Michael Mortensen |
Server til nyhedsbrev
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
De har jo en ganske stor erfaring med udsendelse af en masse e-mails, så det kunne da være en idé at prøve at høre dem ad? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Men med hensyn til spam og alt det, så sørg for at du overholder loven med framelding og alt det. Sæt reverse dns på den og sæt spf-record op på afsender domænet, så skulle du ikke løbe ind i noget med det. |
Med venlig hilsen / Kind Regards
Tue Topholm - Luksusdyret.dk
Hej Michael Ja, det er helt rigtigt hvad Tue skriver. Dertil kommer double opt-in og bounce håndtering. Og I skal nok bruge noget tid på at tune mailserveren for at få det maksimale ud af den/dem. Mht. hardware er det faktisk ikke meget CPU krævende at sende emails. Det er derimod meget I/O tungt. Så hurtige diske er en god ting. Jeg er ikke helt uvildig, men jeg vil alligevel tillade mig at råde jer til at tænke over om dette område er "core business" for jer. Hvis det ikke er, så tænk jer godt om, for I kommer til at bruge meget lang tid på at udvikle et sådant system. Det er i det mindste min erfaring efter 3 år i branchen. Mvh Jan |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)