Hej, Hvad skal der egentligt stå, når man bogfører kontantsalg? Skal der stå hvilken vare det er, eller er det nok med beløb, moms og dato? |
"Kontant salg uge xx" er hvad vi plejer at skrive
Hej, Hvad skal der egentligt stå, når man bogfører kontantsalg? Skal der stå hvilken vare det er, eller er det nok med beløb, moms og dato? |
3daysale.dk - Coming soon!
Vi har komb. butik og værksted. Der er fakturering, kontantsalg i butik og dankortsalg i butik. Og ja, det samles under ét. Naturligvis dokumenteret med kassebon! |
Kassebonnen fungere jo i det fald som et "samlebilag" der viser salget godt nok og er jo typisk butik relateret. Her bogføres kassebonen samlet (og jeg ville bestemt tage det dagligt) Jeg ved ikke hvad trådstarter sælger kontant, men er det større enheder - et TV her og en trommemaskine der - så bør kontantbilaget - en faktura vel indeholde beskrivelsen f.eks 1 stk TV - og så de sædvanlige sælger/trådstarters firmanavn + cvr + beløbet + momsen og datoen - en for hvert salg Er trådstarter privat person kan det være en dagsdato med kopi - med samme oplysninger - dog så uden CVR og moms naturligvis vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Køber har ved køb under kr 3.000 incl. Moms krav på en bon indeholdene basale information om sælger som navn, cvr varens art, antal og pris. |
Statsautoriseret revisor - København
Således det afgiftspligtige salg kan opgøres pålideligt. Krav om kasseapperat kan kun fraviges hvis det er vurderet teknisk uhensigtsmæssigt. Dog kan det af skat pålægges som et krav, at skulle udstede faktura. Se i øvrigt http://www.tax.dk/lv/moms/N_2_6.htm |
Statsautoriseret revisor - København