Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min mand går konkurs - hvad med mig?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som nævnt mener jeg du skal ha en advokat ind over og vurdere jeres muligheder og hjælpe jer bedst i gennem. Det lyder lidt underligt at din mand har købt virksomheden af sine forældre hvis det er en personlig virksomhed. Den må han selv ha oprettet og så købt tingene/aktiverne af sine forældre men ikke selve virksomheden. Ellers er det et selskab, ex et ApS

Nå i alle fald tyder jo alt på at han hæfter personligt og går konkurs, og her må en advokat ind og se hvad der kan bevises som hørende til din bodel. Helt uanset fælleseje, hæfter du mig bekendt ikke for din mands gæld med det der kan bevises som din bodel. Om huset så står i din mands navn på skødet, ja så kan det sikkert udlægges som værende hans bodel, men det er alt sammen noget en advokat kan hjælpe jer med at få belyst optimalt.

Selve konkursen skal derfor efter min bedste mening (som ikke jurist) ikke ramme det som kan være din bodel men ved en gældssanering af din mand, vil alle jeres indtægter blive taget i betragtning som de er kendte på tidspunktet, hvor man også kigger frem, så hvis man ex ved, at du kommer til penge året efter, så tages de med, men hvis ikke det er noget man ved, og du bare senere får et superjob, så ændres der ikke i gældssaneringen når først den er aftalt - så er det den der bare skal overholdes. Gældssanering vil betyde, at I begge står i den og dermed i princip begge er bliver konkurs, ellers kan man ikke få gældssanering

I stedet for at købe det jeg skriver - så få fat i en jurist. Jeg så godt en skrev at advokatvagten ikke var en optimal løsning, og det er da også bedst hvis I kan skramle penge sammen til 1 time eller to med en advokat der gennemgår alle papirer som I lige samler sammen og viser ham, men hvis ikke der kan findes penge til det, så er advokatvagten gratis og din kommune kan fortælle hvor du finder den. Der kan sagtens sidde gode jurister der.

En konkurs vil betyde smalkost, men det er du jo indstillet på, og I kommer ikke til at stå uden tag over hovedet, og der bliver taget hensyn til at i har 3 blebørn osv, så det kommer til at gå, bare sørg for at være involveret og få det bedst muligt for jer selv, ved at ha en god juridisk støtte

Den der med at I står i betalingsstandsning og bare venter på nogen melder ham konkurs, er ikke rar - og her kan en jurist også råde jer, for I skal videre proaktivt i forhold til kreditorener og givet også i forhold til skat og moms - så FREMADSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det din mand der går konkurs, hvis ikke du har underskrevt noget, hæfter du ikke, og kan derfor godt starte eget firma, gældssanring kan du først få om nogle.år. Hvis du får nyt job inden sanering tæller den med ved opgørelsen da det er hele husstandens indkomst, børn og lign. ved opgørelsen over hvor meget han kan betale.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)